الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، پیشنهاد تمدید 12 ماهه  توافق کاهش تولید نفت روی میز است.

نواک گفت: «پیشنهاد مطرح شده، حفظ سهمیه های فعلی است... طول این تمدید 9 ماه است. ما امکان تمدید توافق تا 3 ماه دیگر (یعنی تا ژوئن 2018) را نیز بررسی خواهیم کرد.»

عراق هم اعلام کرد، تمدید 12 ماهه توافق کاهش تولی که یک مدت زمان به طور غیرمعمول طولانی برای توافق کاهش تولید اوپک است، بر روی میز قرار دارد.

گری راس، رئیس بخش نفت موسسه پیرا انرژی گفت: «اوپک تاکنون هم دستاوردهای زیادی داشته است. آنها حتی قبل از شروع به کاهش تولید، جلوی رشد مازاد عرضه را گرفتند.»

آمریتا سن، تحلیلگر موسسه انرژی اسپکتس هم گفت: «اگر اوپک بتواند نگرانی ها در باره توازن بازار در سال 2018 را کاهش دهد، این به رشد قیمت ها در سال 2017 کمک خواهد کرد.»

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران نیز که کشورش در بسیاری از نشست های قبلی اوپک با عربستان اختلاف نظر داشته است در وین گفت، به نظر می رسد که اوپک به اجماعی در خصوص تمدید 9 ماهه توافق دست یافته است. وی افزود: «من با نظر اکثریت همراهی خواهم کرد.»

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در پاسخ سوال خبرنگاران در مورد اینکه آیا کمیته اوپک بر روی تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید به اجماع رسیده تنها دست خود را به نشانه موفقیت نشان داد.

اوپک امروز در نشست خود در وین در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری خواهد کرد.