این روند در طول زمان تا به امروز ادامه داشته است و این همکاری را در حال حاضر می توان در تشکل هایی که جهت اهداف تجارتی ایجاد و راه اندازی می شوند مشاهده کرد. مشارکت افراد در این چنین تشکل هایی نشان از اهمیت بالای شراکت دارد. از طرف دیگر با توجه به گسترش جامعه و مسائل مدیریتی که به دنبال داشته و دارد لازم و ضروری است تا مسئولین بر این حوزه نظارت و دسترسی داشته باشند تا از صحت اجرای آنها اطمینان حاصل نمایند.

امروزه راه قانونی در مشارکت هایی که به اهداف مختلفی از جمله تجارت یا آموزش یا هرگونه خدمات  ایجاد میگردند تاسیس اشخاص حقوقی می باشد که از همکاری و شراکت چندین نفر پدید می آید. اشکال مختلفی که جهت این نوع مشارکت ها تعریف شده است در قانون تجارت ایران به شرکت یا موسسه تقسیم می شوند که شرکت های تجاری بر 7 نوع مختلف هستند از جمله ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت سهامی عام ، ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت مختلط سهامی ، شرکت مختلط غیرسهامی ، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف که قابل ثبت  بوده و می توانند فعالیت نمایند.

ثبت هر کدام از شرکتهای فوق تابع قواعد خود می باشد که اطلاع از تمام آنها مسلماً برای تمام افراد میسر نمی باشد لذا مراجعه به موسسات یا شرکتهایی که در این زمینه اقدام به ارائه خدمات می نمایند مانند ثبت شرکت ویونا امری ناگزیر می باشد. لذا با استفاده از مشاوره کارشناسانی که در ثبت ویونا یا موسساتی مشابه فعالیت می نمایند می توان به درستی نوع شرکت مورد نیاز را انتخاب کرده و به ثبت رساند.

ثبت شرکت باعث ایجاد جنبه قانونی به فعالیت مورد نظر میگردد چراکه اطلاعات شرکت پس از ثبت نزد اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری که زیرمجموعه قوه قضاییه بوده در اختیار عموم مردم قرار گرفته و می توان با آگاهی کامل نسبت به هر کدام اقدام به فعالیت نمود.

بنابراین با تعیین نوع شرکت مورد نظر با استفاده از مشاوره موسساتی نظیر ثبت شرکت ویونا  و ارائه مدارک مربوطه به کارشناسان آنها شرکت مورد نظر را به ثبت رسانده و فعالیت خود را آغاز نمود.

جنبه قانونی دیگر ثبت شرکت تسهیل در رسیدگی به امور مربوط به شرکت از قضایی و جزایی گرفته تا امور مالی و سایر امور که ممکن است از سمت شرکت یا اشخاص طرف معامله مطرح گردد.

زمانیکه یک تشکل که با شراکت چندین نفر شکل گرفته است اقدام به فعالیت می نماید خود به خود سلامت کاری آن مجموعه نسبت به اقداماتی که تنها از طریق یک شخص انجام می شود افزایش می یابد چراکه تعهدی که افراد در مقابل یکدیگر بواسطه تنظیم شراکت نامه ایجاد می کنند آنها را ملزم به رعایت اصول کلی و قواعد کاری می گرداند که همین امر باعث اصلاح سیستم های کاری و خدمات رسانی می شود.

لذا به نظر می رسد به منظور رهایی از پراکندگی هایی که در حوزه های تجاری و بازرگانی و سایر زمینه های فعالیت در سطح کشور با آنها مواجه هستیم بهترین راه اقدام به ثبت شرکت یا موسسه متناسب با نوع فعالیت می باشد و از آنجائیکه موسسات ثبتی نظیر ثبت شرکت ویونا تخصص لازم در این زمینه را دارند می توان با اطمینان از رعایت قوانین ثبتی کشور و بهره گیری از خدمات کامل این چنین موسساتی اقدامات لازم را به آنها سپرده تا زمینه را برای فعالیت هرچه بهتر و قانونی افراد در سطح کشور فراهم آورند.