محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن، تجارت در حاشیه گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلز کاری تهران گفت: در بسیاری از صنایع کالاهای باکیفیت بالا در داخل کشور تولید می کنیم که قابلیت صادرات دارد اما هنوز از لحاظ کمی به حجمی نرسیده ایم که بتوانیم صادرات را گسترش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای گسترش تولید و صادرات نیازمند جذب سرمایه های خارجی هستیم تصریح کرد: درحال حاضر شاهد پیشرفت هایی خوبی در صنایع سیمان سازی و پتروشیمی هستیم و درصنعت فولاد با توجه به صادرات 5 میلیون تنی سال 95 به افزایش 2میلیون تن دیگر در این حوزه امیدواریم.

نعمت زاده با اشاره به نمایشگاه AMB ایران اذعان داشت: این نمایشگاه با حضور شرکت های برند خارجی و با محوریت کشورهای آلمان و ایتالیا برگزار شده و امیدواریم این نمایشگاه نقطه شروعی برای ارتباط، همکاری و تولید مشترک ایران با شرکت های بزرگ دنیا در حوزه تولید ماشین آلات صنعتی در آینده باشد.

وزیر صنعت، معدن، تجارت اضافه کرد: در سال گذشته نیز این نمایشگاه در وسعت کوچکتری برگزار شد و امسال با قدرت بیشتر و با حضور 200 شرکت در حال برگزاری است و بر اساس توافقات صورت گرفته در سالهای آینده نیز شاهد برگزاری این نمایشگاه خواهیم بود.

قابل ذکر است نمایشگاه AMB IRAN2017 با مشارکت بیش از 200 غرفه دار از 17 کشور دنیا به عنوان اولین نمایشگاه فلزکاری تخصصی در کشور از روز دوم الی پنجم خرداد در مجتمع نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار می شود، برندهای حوزه ماشین آلات از کشورهای آلمان، ایتالیا، چین فرانسه، سوئیس، تایوان و ترکیه و 30 شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند.