سازمان حمایت در واکنش به نامه سرگشاده و اعتراضی مرغداران نسبت  به افزایش قیمت جوجه یک روزه و عدم هم خوانی قیمت مرغ با جوجه یک روزه در تاریخ در 18 اردیبهشت ماه گذشته، اخیراً واکنش نشان داد و در این ارتباط وزارت جهاد کشاورزی را مقصر این امر دانست.

این نهاد  نظارتی در حالی نامه مرغداران را با 14 روز تأخیر مشاهده و درصدد پاسخگویی رسانه‌ای آن  برآمده است که اقدام عملی برای برخورد با این پدیده نداشته و در نامه‌ای که روز گذشته ارسال کرده است، مدعی شده حتی یک مورد گران فروشی جوجه یک روزه نبوده که برخور‌د کند.

باید در نظر داشت که پاسخگویی‌های رسانه‌ای نه تنها شرایط مرغداران را بهتر نمی‌کند و گرهی از مشکلات آنها باز نمی‌کند بلکه انکار گران فروشی خود مهر تأییدی بر تخلف سودجویان است.

بنابراین گزارش، مسئولیت تنظیم بازار جوجه یک روزه  با وزارت جهاد کشاورزی است، این نهاد دولتی بر اساس قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی باید شرایطی را فراهم کند که تولیدکنندگان به اندازه نیاز بازار به تولید بپردازند اما در صورت مشاهده گران فروشی این بار مسئولیت با سازمان‌های نظارتی نظیر سازمان حمایت است و هیچ کدام از دو نهاد دولتی نباید از مسئولیت خود شانه خالی کنند.

 مرغداران در ابتدای هفته اخیر طی یک اقدام اعتراضی با کاهش عرضه مرغ زنده به کشتارگاه، قیمت گوشت مرغ را  افزایش دادند و این محصول برای مصرف کننده نهایی به مرز 8 هزار تومان رسید که با اقدام شرکت پشتیانی امور دام مبنی بر توزیع ذخایر استزاتژیک و یارانه به بازار قیمت ها تا حدودی فروکش کرد. 

در متن  نامه سازمان سازمان حمایت خطاب به مرغدارن معترض بعد از 14 روز تأخیر  آمده است:

"الف) ساماندهی بازار جوجه یکروزه و تهیه شبکه توزیع این کالا به عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و این سازمان در این خصوص مکرراً مراتب را به مسئولین ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی اعلام و پیگیری نموده است.

ب) کماکان تاکید می‌گردد با عنایت به اینکه سقف قیمت جوجه یکروزه با بهترین کیفیت هر قطعه 17،000 ریال تعیین و در کار گروه تنظیم بازار تصویب شده است ، مرغدارانی که جوجه یکروزه را با قیمت‌های بیش از قیمت مصوب خریداری نموده‌اند، اسناد و مدارک خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوط تحویل تا با ثبت شکایت موضوع در دستور کار رسیدگی و پی‌گیری قرار ‌گیرد.

ج)  این نکته حائز اهمیت است که علیرغم صدور اطلاعیه ای با همین مضمون از طرف این سازمان و دعوت از مرغدارانی که احیاناً جوجه یک روزه را گرانتر از قیمت اعلامی خریده اند ، تاکنون هیچ شکایتی در این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های سراسر کشور به ثبت نرسیده است و این موضوع می تواند ادعای مرغداران را با علامت سؤال جدی روبرو کند و محتمل است نشر اینگونه مطالب در بستر بی اخلاقی های دوران انتخابات رخ داده باشد .

علی ایحال مجدداً اعلام می دارد این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور کمافی‌السابق آمادگی دریافت شکایات مستند مرغداران را از طریق سامانه تلفنی دریافت و رسیدگی به شکایات ، تلفن 124 ، و یا مراجعه حضوری به ادارات صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور دارند و بدیهی است با صدور احکام تخلف همزمان میزان وجوه مازاد پرداختی توسط سازمان تعزیرات حکومتی در حکم صادره لحاظ و از متخلفین اخذ و به مرغداران عودت خواهد شد."