علی اصغر موسوی دبیر انجمن خرما با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خرما در آستانه ماه رمضان اظهار داشت: در حال حاضر هر کیلو خرما با نرخ ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود و این درحالی است که در ابتدای فصل هر کیلو خرما درجه یک تنها با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی افزود: طبق روال همه ساله دلالان با اقداماتی نظیر خرید و دپو خرما در سردخانه‌ها در ایام پرمصرف با به راه انداختن کمبود ساختگی اقدام به تنش قیمت در بازار می‌نمایند که این امر اجحاف در حق مصرف کننده و تولیدکننده است چرا که تنها سود بالای ۵۰ درصد نصیب عده‌ای دلال می‌شود.

موسوی با بیان اینکه خرید توافقی تنها راهکار جلوگیری از تنش قیمت‌ها است، گفت: با توجه به آنکه خرید تضمینی جوابگوی هزینه کشاورزان نیست از این رو دولت با خرید توافقی و دپو در سردخانه‌ها در ایام پرمصرف می‌تواند از نابه سامانی عرضه و نوسانات قیمت در بازار جلوگیری نماید.

دبیر انجمن خرما در پاسخ به این سؤال که امکان افزایش مجدد قیمت خرما در ماه رمضان وجود دارد، بیان کرد: حدود ۵۰ درصد مصرف خرما در ماه رمضان و ۵۰ درصد دیگر در مابقی ایام سال است از این رو در پی افزایش تقاضا برای خرید امکان افزایش مجدد نرخ خرما در بازار دور از انتظار نیست.