در حالی که افزایش نرخ تورم حوزه یورو به بالاتر از رقم های پیش بینی شده موجب تقویت ارزش یورو در برابر دلار شده، قیمت طلا امروز افزایش یافت. این در حالی بود که شاخص ها در بازارهای بورس از رقم های بی سابقه ثبت شده در روز چهارشنبه پایین تر آمد و نگرانی ها درباره تجارت جهانی تقاضا برای خرید کالاهای پرریسک را کاهش داد.

اما با توجه به اینکه تقاضا برای خرید دارایی های پرریسک در اوایل هفته جاری افزایش داشت، طلا در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی در طی 7 هفته گذشته قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1266 دلار و 11 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم یک دلار و 90 سنت افزایش داشت و به 1267 دلار و 80 سنت رسید. قیمت طلا نسبت به سطح قیمت جمعه گذشته افتی 1.4 درصدی را شاهد بوده که بالاترین کاهش هفتگی از اوایل ماه مارس تاکنون به شمار می رود.

دانیل بریزمن، تحلیلگر کومرزبانک در این باره گفت: «بخش عمده ی از کاهش قیمت طلا احتمالا به اتمام رسیده است... ما شاهد حمایت از قیمت طلا در سطح فعلی هستیم.»

«اشتها برای سرمایه گذاری های پرریسک در ابتدای هفته حداقل فعلا فروکش کرده است. این مسئله قطعا به تقویت قیمت طلا کمک کرده و افت ارزش دلار نیز تاثیری مثبت بر فلز زرد داشته است.»

ارزش یورو در برابر دلار آمریکا امروز همزمان با رشد بازدهی اوراق قرضه حوزه یورو افزایش داشت. همچنین پس از آنکه آمارها نشان داد که نرخ تورم در حوزه یورو در ماه آوریل بالاتر از پیش بینی ها بوده، شاخص ها در بازار بورس نیز با افزایش همراه بود.