محمدرضا نعمت زاده عصر امروز در مراسم افتتاحیه مجتمع فولاد شماره 22 خراسان رضوی اظهار داشت:  در طول فعالیت دولت تدبیر و امید میزان مطالعات هوایی برای اکتشاف معادن به 400 هزار کیلومتر رسیده در حالیکه تا پیش از آن 180 هزار کیلومتر بوده  و این مطالعات جدید یک و نیم میلیارد تن ذخیره جدید از فلزات را شناسایی کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی موجود در خراسان رضوی از جمله مس، طلا، روی و آهن، خاطرنشان کرد: استخراج و فرآوری ذخایر این معادن نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: بهره‌برداری از مجموعه فولاد خراسان در نیشابور ظرفیت تولید فولاد خام در کشور را به 31 میلیون تن رسانده و می‌تواند به صادرات بیشتر فولاد کمک کند.

نعمت زاده  با بیان اینکه سال گذشته 6 میلیون تن انواع فولاد از کشور صادر شده است، خاطرنشان کرد: امید می‌رود که میزان 55 میلیون تن تولید فولاد در سال در ایران تولید شود که 40 میلیون تن آن برای مصرف داخلی و 15 میلیون تن آن برای صادرات در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح واحد گندله سازی نیشابور تا شهریور ماه سال آینده، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه 500 میلیارد تومان است و بهره‌برداری از آن می‌تواند به تکمیل چرخه تولید فولاد بسیار کمک کند.