در حالی که سرمایه گذاران منتظر نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در روز یکشنبه و همچنین اعلام تغییرات مالیاتی احتمالی در آمریکا هستند، قیمت طلا روز جمعه با افزایش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.20 درصد افزایش به 1284 دلار و 44 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.41 درصد افزایش یافت و به 1289 دلار و 10 سنت رسید.

جاناتان بوتلر، تحلیلگر موسسه میتسوبیشی در این باره گفت: «خبر مهم آخر هفته انتخابات فرانسه خواهد بود و بازار در آستانه این انتخابات مهم تا حدی دست نگه خواهد داشت.»

پس از آنکه فرانسه اعلام کرد که به دنبال حادثه تیراندازی در خیابان شانزه لیزه، نیروهای امنیتی این کشور برای انتخابات روز یکشنبه در آماده باش کامل قرار دارند، احتمال سرمایه گذاری های امن در بازار طلا افزایش یافته است.

بارناباس گان، تحلیلگر موسسه او سی بی سی در این باره گفت: «در کوتاه مدت، اگر تنش های ژئوپلتیک افزایش یابد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به 1300 دلار یا بالاتر برسد.»

بوتلر گفت، رشد قیمت طلا به بالای رقم 1290 دلار و 91ر سنت از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در این صورت فلز زرد روند کاهشی ای را که از زمان رسیدن به 1920 دلار و 30 سنت در سال 2011 حفظ کرده بود، پشت سر خواهد گذاشت.

سرمایه گذاران همچنین در حال رصد تحولات در واشنگتن هستند. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته، دولت دونالد ترامپ در آینده نزدیک یک برنامه اصلاح مالیاتی را منتشر خواهد کرد و انتظار دارد این طرح در سال جاری به تصویب کنگره برسد.

به گفته تحلیلگران، طلا پس از رشد قیمت های اخیر در معرض خطر برداشت سود از سوی سرمایه گذاران قرار دارد، اما احتمالا دیگر فاکتورها مانع از افت قابل توجه قیمت آن خواهد شد.