بهای جهانی طلای سیاه در پایان معاملات روز جمعه به دلیل تشدید نگرانی‌ها در خصوص نفت مازاد موجود در بازار بیش از 2 درصد کاهش یافت.

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نخستین بار در بیش از 2 هفته گذشته به دلیل نگرانی در خصوص تأثیر افزایش تولید نفت آمریکا بر تلاش‌های اوپک در مسیر کاهش نفت موجود در بازار، به پایین‌تر از 50 دلار تنزل کرد. سرمایه‌گذاران همچنین نگران نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند که نخستین دور آن روز یکشنبه برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد هر 4 نامزد اصلی این انتخابات از بخت مناسبی برای راهیابی به دور دوم که 7 مه برگزار می‌شود برخوردار هستند.

در پایان معاملات روز گذشته بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 1 دلار و 3 سنت کاهش (2 درصد) به 51 دلار و 96 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 1 دلار و 9 سنت کاهش (2.2 درصد)، 49 دلار و 62 سنت معامله شد.

در هفته گذشته شاخص نفت برنت 7 درصد و شاخص نفت پایه آمریکا 6.7 درصد نزول را تجربه کردند که برای هر دو شاخص، عمده‌ترین سقوط هفتگی در بیش از یک ماه اخیر محسوب می‌شود.

این در حالی است که در پایان معاملات روز گذشته نگرانی‌ها در خصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، بهای جهانی طلا را اندکی افزایش داد. بهای هر انس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1284 دلار و 62 سنت رسید.