به گزارش پارس، فارس به نقل از رویترز نوشت، قیمت جهانی نفت به علت حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه و افزایش نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت به بالاترین میزان در یک ماه یعنی بیش از ۱۰۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت دریای شمال با افزایش ۹۱ سنتی به ۱۰۵.۱۰ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با ۹۵ سنت افزایش ۹۶.۵۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

پیش از این، به دنبال انتشار گزارش هایی در مورد رشد فرصت های شغلی در آمریکا، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافته بود. در این روز این قیمت نفت خام آمریکا نیز شاهد افزایش ۱.۷ دلاری بود.

ویکتور شام مشاور نفتی در سنگاپور معتقد است، افزایش نگرانی های ژئوپلتیکی ریسک افزایش قیمت نفت را افزایش داده است و این نگرانی وجود دارد که حملات رژیم صهیونیستی منجر به درگیری وسیع تر دیگر کشورها در ناآرامی های سوریه شود.

این مسئله سبب شده است که افزایش قیمت نفت که در نتیجه افزایش فرصت های شغلی در آمریکا صورت گرفته بود، ادامه یابد.

قیمت نفت برنت در کمتر از ۳ هفته نسبت به پایین ترین قیمت خود در سال برابر با ۹۶.۷۵ دلار در هر بشکه ۹ درصد افزایش یافته است.

این نوع نفت در دوم ژانویه به بالاترین میزان برابر با ۱۱۹.۱۷ دلار در هر بشکه رسیده بود.

به نظر تحلیلگران نفتی، وجود عرضه زیاد نفت در بازارهای جهانی و نگران کننده بودن وضعیت اقتصاد جهان از ادامه افزایش قیمت نفت ممانعت خواهد کرد.