عبدالمجید شیخی اظهار  کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در مورد ضرورت رفع مشکلات اقتصادی کشور صحبت کرده‌اند و شاید مؤثرترین و کارآمدترین شاخص برای حل مشکلات اقتصادی مردم، ایجاد اشتغال و کسب درآمد است.

وی تصریح کرد: مشکل عمده بیش از 12 میلیون جوانی که توانایی ازدواج ندارند، اشتغال است؛ شاید در اولویت اول اشتغال و در اولویت دوم مشکل مسکن در این زمینه دخیل است.

این اقتصاددان با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین هزینه جوانان مسکن است، اضافه کرد: اگر هزینه مسکن را کنار بگذاریم، هزینه‌های دیگر زندگی جریان‌های کم‌موجی محسوب می‌شوند که قابل تنظیم هستند.

شیخی با اشاره به اینکه هزینه مسکن را در سبد خانوار نمی‌توان نادیده گرفت، تصریح کرد: پیش‌نیاز رفع این مشکلات، ایجاد اشتغال برای جوانان بوده و هنر دولت تأمین شغل و مسکن برای جوانان است.

وی با بیان اینکه اگر نام‌گذاری اقتصادی برای سال توسط مقام معظم رهبری انجام شده، به دلیل شرایط موجود و کاملاً بحق است، افزود: مقام معظم رهبری نمونه یک انسان کامل، عاقل و عادل، با درایت، اهل تقوا، عالم و ملتزم به تمام معیارهای اسلامی هستند.

این کارشناس اقتصادی کشورمان با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور به خاطر خراب‌کاری‌ها و سوء مدیریت دولت دچار چالش شده است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در دولت یازدهم به بالاترین نرخ در قیاس با ادوار گذشته رسیده است.

شیخی با بیان اینکه زخم رکود بر چهره اقتصاد کشور در دولت یازدهم عمیق‌تر شد، اضافه کرد: کشور نیاز به انقلاب مجدد در حوزه اقتصادی دارد و متأسفانه دولت‌مردان بر این باور نیستند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید اگر اهل زمین ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند، خداوند برکاتش را از آسمان بر اهل زمین نازل می‌کند که همه انگشت به دهان خواهند بود؛ این‌ها در معادلات دنیایی خودشان را محدود شده می‌بینند.

این اقتصاددان اظهار کرد: دولت برای رفع مشکلات دستش را به سمت بیگانه و آمریکا و نتایج برجام دراز کرده‌ و این امر جز شرمساری و روسیاهی چیزی برایشان به دنبال ندارد.