محمدحسین میر محمدی کارشناس اقتصادی  با اشاره به توسعه نقش تعاون در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی نقش تعاون در اقتصاد باید پررنگ شود چرا که علی رغم اهمیت بالای تعاونی‌ها در دهه گذشته نقش آن کمرنگ دیده شده است.

وی در ادامه افزود: طی سال‌های اخیر در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در قالب دانش، سرمایه و سایر مولفه‌ها تشکل‌ها ایجاد شده چرا که مردم به صورت فردی نمی‌توانند کار اقتصاد مقاومتی را انجام دهند.

میر محمدی با اشاره به امتیازات دولت در جهت ایجاد تعاونی و تشکل‌ها گفت: دولت امتیازاتی از قبلی تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته که از طرفی اتاق اصناف باید نسبت به تبلیغات و ایجاد انگیزش در سطح و مراکز استان اقدام نماید تا نقش تعاونی‌ها که همان مردم هستند در اقتصاد پررنگ شود.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که چرا نقش تعاونی‌ها در برنامه ششم توسعه کمرنگ دیده شده است، بیان کرد: دولت، نمایندگان مجلس، اتاق اصناف و تعاون باید فعال‌تر از قبل باشند و از طرفی به سبب اهمیت بسزای تعاون در اولویت‌های زیر ساختی تولید و صادرات و نقش پررنگ تعاون در این زمینه لازم بود که بخش از بودجه سالیانه به این امر اختصاص یابد.

از آن جا که توجه به بخش غیر دولتی اهمیت بسزایی در اولویت‌های زیر ساختی تولید و صادرات دارد، لذا رویکرد قانون گذار باید نسبت به این امر تغییر نماید.