23 دی امسال اولین هواپیمای ایرباس از مجموعه‌ هواپیماهای خریداری شده طی مراسمی در فرودگاه مهرآباد وارد کشور و در ناوگان هما به کار گرفته شد.

مدعامل ایران‌ایر 26 بهمن ماه از ورود اولین ایرباس 330 در دهه اول اسفند ماه خبر داد.

فرهاد پرورش با بیان این که اولین ایرباس 330 در دهه اول اسفند ماه وارد ناوگان ایران ایر می‌شود،  افزود: امیدواریم سالگرد تاسیس هما (5 اسفند 1344) را با ورود اولین ایرباس 330 برگزار کنیم و تلاش ما این است که ایرباس 330 تا پنجم اسفند وارد ناوگان شود اما برای ورود این هواپیما نیاز به هماهنگی های متعددی وجود دارد که به همین دلیل نمی توان اطمینان داد به مراسم سالگرد هما می رسد. 

وی با اشاره به این‌که یک فروند ایرباس 330 دیگر تا پایان اسفند ماه به ناوگان ایران ایر اضافه می شود در خصوص نقص فنی ایرباس 321 هما نیز گفت:‌ ایرباس 321 نقص فنی نداشت و فقط در پمپ سوخت این هواپیما یک اشکال بسیار سطحی پیش آمده بود که به سرعت برطرف شد و این ایجاد این اشکالات در یک هواپیما طبیعی است. رفع این اشکال سطحی هیچ تاخیری را هم ایجاد نکرد.

دیروز وزیر راه و شهرسازی درباره ورورد ایرباس‌های 330 گفته بود: تا پایان سال و قبل از تعطیلات نوروز 2 فروند ایرباس 330 وارد ناوگان هوایی کشور می شود.