علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به وضعیت بازار گوشت قرمز در آستانه سال نو اظهار داشت: در حال حاضر نرخ هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان به مغازه دار و ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.
 
وی با اشاره به تمهیدات شرکت پشتیبانی امور دام در جهت تعادل سازی قیمت‌ها افزود: براساس آخرین اطلاعات و تقاضا از شرکت پشتیبانی امور دام، گوشت گاو منجمد از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود که این امر تا حدی در فروکش کردن تنش بازار موثر است.
 
ملکی ادامه داد: توزیع گوشت منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام موجب می‌شود افرادی که بودجه‌ کمتری برای خرید دارند از این طریق بتوانند نیاز پروتئین خود را تامین نمایند.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص آخرین تمهیدات گوشت گوسفندی برای بازار شب عید بیان کرد: جهت تنظیم بازار شب عید تا حدی گوشت گرم وارداتی گوسفندی از سوی بخش خصوصی در حال توزیع است.
 
وی با اشاره به وضعیت عرضه دام در میادین بیان کرد: با توجه به فصل زایش و عرضه بره‌های شیری به بازار تا حدی قیمت‌ها به تعادل رسیده است.
 
ملکی در پاسخ به این سوال که در برخی مغازه‌های سطح شهر گوشت تا نرخ ۴۷ هزار تومان به فروش می‌رسد، بیان کرد: فروش هر کیلو شقه گوسفندی با این نرخ صحت ندارد ، چرا که نرخ هر کیلو گوشت ران ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان است و اقشاری خاص برای خرید گوشت‌های فانتزی این مقدار هزینه می‌نمایند.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در توصیه به مردم تصریح کرد: در حال حاضر گوشت گرم وارداتی با نرخ ۳۱ هزار تومان در میادین میوه و تره بارعرضه می‌شود از این رو از مردم تقاضا داریم که خرید‌های خود را به روزهای آخر موکول نکنند تا افزایش تقاضا منجر به چالش قیمت در بازار نشود.