شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 10 اسفند ماه 95 با افزایش ۱۱ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۶۰۲ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 20 واحدی عدد 15 هزار و 791 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 85 واحدی به عدد 85 هزار و 29 واحد دست یافت.

 شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 65 واحدی به عدد 55 هزار و 75 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 291 واحدی به عدد 165 هزار و 206 واحد دست یافت. 

 امروز شاخص کل فرابورس (آیفکس) اما بدون تغییر روی رقم 869 واحد تثبیت شد. 

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد خراسان با 49 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 24 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 19 احد کاهش بیشترین تأثیر منفی در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با 46 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 29 واحد و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با 28 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 234 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 983 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 61 هزار و 772 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی جام‌دارو، معادن منگنز ایران، کربن ایران، آبسال، شهدایران، حق تقدم خرید سهام پاکشو، لیزینگ آریادانا، قند بیستون، کی‌بی‌سی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اوراق اجاره‌ای هواپیمایی ماهان، بانک حکمت ایرانیان، حق تقدم خرید سهام تولید مواد اولیه دارویی البرزبالک، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش صنایع پیام، اوراق مشارکت میدکو، سیمان شمال، کویرتایر، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، متوقف شدند.

 امروز همچنین نماد معاملاتی بورس کالای ایران در بازار پایه توافقی به تابلوی پایه الف بازار پایه فرابورس منتقل شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار معاملات عمده اندکی بیش از 451 میلیون سهم شرکت سیمان غرب آسیا به قیمت هر سهم 1032 ریال و به ارزش بیش از 45.5 میلیارد تومان واگذار شد. در بازار دوم بورس تهران، امروز 140 میلیون سهم بیمه ملت به ارزش بیش از 28 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. 

در پتروشیمی شازند نیز کمتر از 20 میلیون سهم به ارزش کمتر از 7 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد اندکی بیش از 16 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش کمتر از 7 میلیون تومان کد به کد شد. در عین حال بیش از 11 میلیون سهم صنایع آذراب به ارزش بیش از 4 میلیون دلار به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. 

همچنین 7 میلیون سهم پتروشیمی فجر به ارزش بیش 4 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. 6 میلیون سهم همراه اول به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان نیز در میان کدهای سهامدار عمده منتقل شد و 5 میلیون سهم سرامیک‌های صنعتی اردکان به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.

امروز همچنین 4 میلیون سهم نفت ایرانول به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

به گزارش فارس، امروز بورس تهران آغازگر معاملات به نسبت پرحجم‌تر از روزهای گذشته با راهبری گروه‌ خودرویی‌ها همراه بود. 

در گروه سایپا در حالی این روزها تکاپو برای برگزاری مجمع سایپا کاشان و زمینه‌جینی برای انتقال سهام این شرکت به سیتروئن در کنار تکاپو برای واگذاری بلوک شرکت زیان‌ده سایپا دیزل به ماموت مطرح است که در آخرین روزهای پایانی امسال حساسیت زیادی از درون سایپا برای عدم انتشار خبرهای تأثیرگذار و سهام این گروه در پیش گرفته شده است. 

در این میان هرگونه تحرک سهامداری در گروه خودرویی‌ها با توجه به انبوه سهام‌شناوری این گروه در بازار به سرعت با عرضه‌های ممتد پاسخ داده می‌شود. اقدامی که هرگونه صف خرید باپدار برای گروه خودرویی‌ها را از دست داده که عمده آن ناشی از نیاز نقدینگی در شب‌های عید و در عین حال بستن حساب‌ها و تسویه مطالبات با کارگزاری‌ها ناشی می‌شود. 

به گزارش فارس، ناامیدی از بازدهی شرکت‌های بزرگ در روزهای پایانی سال این روزها باعث شده تا عمده معامله‌گران کم پول بازار با تجهیز محتاطانه نقدینگی به دنبال تک‌سهم‌ها و شرکتهای کوچک بازار برخورد از سهام‌شناوری پایین با تارگت‌های 10 تا 20 درصدی باشند. بازاری  که معلوم نیست مهار آن این روزها در دست کیست.