برخورداری اضافه کرد: تمام کارگران ساختمانی ( چه آنانی که در حاضر تحت پوشش بیمه هستند و چه کارگرانی که هنوز نتوانسته اند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند) الزامی است در این سامانه ثبت نام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: کارگران ساختمانی در صورت دسترسی به اینترنت می توانند نسبت به ثبت نام خود در این سامانه اقدام نمایند و در غیر این صورت ثبت نام خود را می توانند در کافی‌نت ها و انجمن های صنفی انجام دهند.

سرشماری کارگران ساختمانی از طریق ثبت نام در پنجره واحد سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.samanehrefah.ir از اول دی ماه سال جاری آغاز شده و کارگران ساختمانی تا پایان اسفند ماه95 فرصت دارند تا به صورت خوداظهاری در این سامانه ثبت نام نمایند.

براساس اعلام وزارت کار، کسانی که در سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت خدمت بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ثبت نام نموده اند و برای در یافت خدمت حائز شرایط شده اند از طریق انجمن های صنفی کارگران ساختمانی به صورت رایگان مورد بازرسی میدانی قرار میگیرند و درصورتی که طبق مستندات مربوطه احراز اشتغال آنها تأیید نهایی شود، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و یا در صورتی که قبلا از این بیمه استفاده می کردند بیمه آنها تداوم پیدا می کند.