با فرارسیدن اسفند ماه و نزدیک شدن به ایام پایانی سال بحث تنظیم بازار اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که افزایش نسبی تقاضا برای اقلام اساسی و پرمصرف این روز‌ها با گرانی قیمت‌ها همراه است.

 

همچنین سرمازدگی باغات مرکبات در آذر ماه، افت کیفیت را به همراه داشته که از این باب نگرانی‌های برای تأمین میوه با کیفیت از سوی مردم وجود دارد.

 

البته فروشندگان و مسئولان وزارت جهاد از تولید اقلام مختلف به قدر کفایت با قیمت مناسب خبر می‌دهند، اما انگار قیمت‌های نجومی میوه و تره بار در ایام پایانی سال حرف دیگری برای گفتن دارد؟

 

گزارش میدانی خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  حاکی از آن است که هر کیلو سیب قرمز ۶ هزار، سیب زرد ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار، نارنگی بندرعباس از ۵ هزا رو ۸۰۰ تا ۲۰ هزار، موز ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار و ۲۰۰، پرتقال جنوب از ۶ هزار و ۸۰۰ تا ۲۰ هزار، پرتقال شمال ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار، کیوی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، خیار درختی ۳ هزار و ۳۰۰ و خیار بوته‌ای ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار تومان است.

 

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  با اشاره به آخرین وضعیت قیمت میوه و تره بار در بازار اظهار داشت: در حال حاضر نرخ هر کیلو پرتقال جنوب ۸ هزار و ۵۰۰، والنسیا جنوب ۴ تا ۵ هزار تومان، پرتقال کوهستان ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و لیمو شیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، نارنگی بندرعباس ۸ تا ۱۲ هزار تومان است.

 

وی قیمت هر کیلو سیب سفید را ۶ هزار تومان اعلام کرد و اضافه کرد: همچنین نرخ هر کیلو سیب قرمز ۴ تا ۵ هزار تومان، موز ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار و ۲۰۰، کیوی ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰، خیار بوته‌ای هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، خیار گلخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

مهاجران با اشاره به نرخ سایر میوه و صیفی ادامه داد: نرخ هر کیلو گوجه فرنگی ۸۰۰ تا ۲ هزار تومان، سیب زمینی و پیاز ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰، هویج هزار و ۲۰۰، بادمجان هزارو ۶۰۰ تا ۲ هزار تومان است.

 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار تومان اعلام کرد.