قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه مواد غذایی با اشاره به وضعیت بازار اقلام اساسی در بازار اظهار داشت: علی رغم چند سال اخیر در اسفند ماه سال جاری بازار تب و تاب لازم را ندارد و همواره رکود، سکوت و آرامش بر بازار حاکم است.

وی افزود: با توجه به آنکه بنکداران و مصرف کنندگان اعتقادی به گرانی‌های بعد از ایام عید ندارند دیگر از ذخیره سازی محصول خبری نیست.

حسنی با اشاره به آخرین وضعیت نرخ برنج در بازار گفت: درحال حاضر هر کیلو برنج ایرانی از ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در عمده فروشی به فروش می‌رسد و از طرفی سازمان صنعت و معدن با نظارت سازمان حمایت اقدام به عرضه ۵۰ هزار تن برنج خارجی با نرخ ۳ هزار و ۶۲۵ تومان به بنکداران کرده که درنهایت این برنج با قیمت ۳ هزار و ۸۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

عضو اتحادیه مواد غذایی با اشاره به وضعیت سایر اقلام اساسی در بازار بیان کرد: علی رغم نوسانات شدید قیمت حبوبات در ماه‌های اخیر، اما در شرایط کنونی به سبب کاهش تقاضا ثبات نسبی بر بازار حبوبات حاکم است.

وی از عرضه نامحدود شکر با نرخ ۲ هزار و ۵۲۰ تومان از سوی بازرگانی دولتی خبر داد و اضافه کرد: با عرضه نامحدود شکر از سوی بازرگانی دولتی دیگر خبری از افزایش قیمت‌ها نیست و از طرفی نرخ هر کیلو قند به سبب هزینه‌های کارگری با نرخ ۲ هزار و ۸۲۰ تومان در عمده فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

حسنی با اشاره به دلیل اصلی تشنج بازار اقلام اساسی در خرده فروشی‌های سطح شهر بیان کرد: زمانیکه مغازه داران اقلامی را با نرخ‌های بالا خریداری و در انبار‌ها ذخیره سازی می‌نمایند لذا پس از فروکش شدن قیمت‌ها حاضر به زیان نیستند که در این حالت بازار حالت چسبندگی پیدا می‌کند.

به گفته وی اگر دولت واردات کالا را به بخش خصوصی واگذار نماید و تن‌ها نظارت گر باشد دیگر خبری از نوسانات قیمت در بازار نیست.