ماسال شهری در استان گیلان ایران که در کنار کوه‌های تالش واقع شده‌است. این شهر در کنار رودخانه خالکایی واقع، که این رودخانه از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد پس از طی ۴۰ کیلومتر از درون شهر ماسال گذر می‌نماید.

ماسال+تصاویر

شهرستان ماسال دو بخش مرکزی و شاندرمن دارد که هر دو آنها طبیعتی دست‌نخورده به شمار می آیند. 

ماسال+تصاویر

در شهرستان ماسال بیش از 17 غار بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگ‌ترین آنها غار آویشو است که بین مناطقی همچون تائی بنه، انده چو و خماسون در بستر دره‌ای کم آب قرار دارد. این غار شگفت انگیز که در حوزه جغرافیایی بخش شاندرمن شهرستان ماسال واقع شده و همچنین از بزرگترین غارهای گیلان و در نوع خود یکی از کم نظیرترین غارها در سطح کشور است.

ماسال+تصاویر

در ماسال می‌توانید علاوه بر دیدن غار آویشوی، سری هم به منطقه جنگلی طاسکوه و آری دول، منطقه باستانی اسبه ریسه با غارها و صخره‌های بلند، گردشگاه جنگلی ریزه مندان، ییلاق شالماء، چسلی، بیلگاه دون، اسپی دشت، دشت النزه و ویرگاه، خندیله پشت، مارجونه، رشته پشت و شنه راه، واشیار، اولسه بلنگاه، صی فی، نم نمه پشت، خشکه دریا، تلارگاه ملومه بند، غارآویشو، مناطق باستانی درخانه، گیله سرا و وردم بزنید و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این منطقه را از نزدیک ببینید.

ماسال+تصاویر

زمان سفر برای بازدید از  ییلاق ماسال چه فصلی از سال است؟

 سفر به ییلاقات معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. هر چند که ییلاق ماسال دارای زیبایی کم نظیری در فصل پاییز است. اما گردشگران کمتری در فصل پاییز به این منطقه سفر می‌کنند.

ماسال+تصاویر

ماسال+تصاویر

ماسال+تصاویر

ماسال+تصاویر