سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 96، گفت: می‌گویند بودجه استان‌ها را در سال آینده افزایش داده‌اند، سوال این است که از کجا و با چه منابعی می‌خواهید افزایش دهید؟

وی افزود: 6 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت از بخش مالیات در بودجه سال 96 کاهش یافته و کسی هم چیزی نمی‌گوید.

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه در بودجه سال آینده 2800 میلیارد تومان برای جهاد سازندگی اختصاص یافته، در صورتی که منابع آن مشخص نیست، اظهار داشت: در حال حاضر در بودجه سال جاری 30 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، چطور می‌خواهیم منابع سال آینده را تامین کنیم؟

ابطحی اضافه کرد: 70 میلیارد تومان برای تجهیز ساختمان مصلی اختصاص یافته، اما برای جلوگیری از فرسایش آب و خاک رقمی تخصیص داده نمی‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از مشکلات بودجه‌نویسی را عدم شفافیت دانست و تاکید کرد: وقتی شفافیت در بودجه‌نویسی نباشد، ما نمی‌توانیم به عنوان نماینده مجلس نظارت کنیم و بعد پول‌ها خرج سمینارها، سفرها و یا جاهای دیگری می‌شود که ما نمی‌دانیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در بودجه سال 96 مشخص نیست که چگونه از فرار مالیاتی جلوگیری شده و در خوشبینانه‌ترین حالت نیز حدود 70 تا 80 هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت.