علی ربیعی در چهارمین جشنواره رهبران کارآفرین، گفت: امروز نیاز به ائتلاف بزرگی برای حل مسائل داریم و مفهوم کارآفرینی یک نوع نگاه به معنی ایجاد ثروت برای خود و جامعه است، کارآفرینی هر روز در جامعه پر مفهوم‌تر می‌شود، روزی کارآفرینی فقط یک مفهوم انتزاعی بود اما امروز در دانشگاه‌ها خوب کار می‌شود.

 

وزیر رفاه ادامه داد: کارآفرینی ارتباط تنگاتنگی با رشد، توسعه و اشتغال کشور و فقرزدایی دارد این در حالی است که ما تجارب تلخی از نظریه‌های فقرزدایی داریم.

 

وی افزود: فقرزدایی با کارآفرینی ایجاد می‌شود و ما کارآفرینی را نباید یک مفهوم دست‌نیافتنی بدانیم چون نیاز داریم کارآفرینی را به یک تفکر در جامعه گسترش دهیم.

وزیر رفاه با اشاره به کشورهای تازه صنعتی شده و اینکه تنها راه میانبر تغییر تفکر انسان‌ها بوده، گفت: اگر بخواهیم تغییر بنیادین در کشور بدهیم باید تلاش کنیم کشوری کارآفرین داشته باشیم، یعنی هر ایرانی در هر جایی یک ایده و حرکت نو داشته باشد.

وی گفت: کشور 5 تا 10 سال زمان برای رسیدن به نقطه مطلوب دارد و امسال سال شکوفایی دولت و سال آینده سال جهش دولت خواهد بود و ما باید مفهوم کارآفرینی را در قالب مفهوم های خرد در کشور گسترش دهیم.

وزیر رفاه، گفت: دولت هم باید فکر کند که چگونه مفهوم کارآفرینی را گسترش دهد و اولین کار باز کردن گره‌ها است. ما سعی کردیم که حداقل در این سال‌ها اقتصاد را قابل پیش‌بینی کنیم و سعی کردیم فضایی را ایجاد کنیم که حداقل اقتصادگران کشور به بازار بین‌المللی راه پیدا کنند و ما رشد سه ساله را شاهد بودیم و نیازمند ثبات رشد در طی چند سال هستیم.

ربیعی با بیان اینکه نیازمند الگوهای موفق هستید، گفت: ما نیاز داریم الگوهای کارآفرینی را در کشور گسترش دهیم.

وی افزود: ما نیاز به عقلانیت، سخت‌کوشی و اجماع بزرگ در طی چندین سال برای حل مشکلات کشور داریم.