عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه دوم اسفند) پارلمان و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 96 در موافقت با کلیات بودجه سال آینده، گفت: ما نمایندگان مجلس وظیفه تنقیح قوانین و ایجاد شرایط برای روانسازی قوانین در جهت بهبود زیرساخت‌ها را برعهده داریم، تا وقتی که منتظر ایجاد اشتغال و تولید از سوی دولت هستیم، وضع همین است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده به اولویت‌های برنامه ششم توسعه، حمل و نقل ریلی و کمک به صندوق‌های بازنشستگی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: باید به حمل و نقل ریلی توجه کنیم. همچنین باید دقت شود که اگر فاضلاب‌های کشور هدر نرود در تامین آب کشاورزی اقدام جدی صورت گرفته است.

نماینده مردم کرج ادامه داد: ما امروز با وضع موجود در حال نابودی محیط زیست از طریق فاضلاب هستیم.

اکبریان با تاکید بر اینکه صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری با بار مالی که بر آنها تحمیل شده در آینده ورشکسته می‌شوند، اظهار داشت: در بودجه سال 96 اجازه استفاده از تسهیلات فاینانس را ایجاد کرده‌ایم زیرا با اعتبارات موجود نمی‌توان نسبت به توسعه زیرساخت‌ها امیدوار بود.

وی تصریح کرد: صندوق توسعه ملی به منظور ذخیره مالی کشور ایجاد شده به طوریکه در بودجه سال آینده نیز مقرر شده 30 درصد از منابع درآمدهای حاصل از فروش نفت به این صندوق اختصاص یابد.

نماینده مردم کرج یکی دیگر از مزیت‌های بودجه سال 96 را اجازه انتشار اوراق مشارکت تا 95 میلیون دلار به بانک‌ها دانست و افزود: در بودجه سال 96 برای گمرک نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

اکبریان با بیان اینکه در بودجه سال آینده بانک‌ها ملزم شده‌اند به کشاورزانی که دچار سرمازدگی شده‌اند، تسهیلات بدهند، تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در بودجه سال آینده صورت گرفته اقدام بانک‌ها به پرداخت وام 10 میلیون تومانی به زوج‌های جوان است. سامانه حقوق و تجمیع پرداخت‌ها به منظور شفاف‌سازی و نیز پیگیری مصوبات سفرهای رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور و تعیین تکلیف آنها از دیگر اقدامات انجام شده در بودجه سال 96 است.

وی همچنین تامین اعتبار برای اقتصاد مقاومتی و نیز افزایش سقف مالیاتی را از دیگر ویژگی‌های بودجه سال 96 عنوان کرد.

نماینده‌ مردم کرج در مجلس توجه به معادن کشور را یکی دیگر از ضروریات اداره اقتصاد دانست و گفت: باید به معادن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و کشور را از این طریق اداره کنیم. باید از خام‌فروشی معادن جلوگیری شود.

اکبریان در پایان خاطرنشان کرد: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و تخصیص اعتبار معادل 200 میلیون دلار برای تجهیز و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه 96 است.