یکی از مسافران پرواز مشهد-تهران با اشاره به این‌که بیش از یک ساعت است که داخل هواپیما در انتظار انجام پرواز هستیم، اظهار کرد:‌ یکی از مهمانداران در خصوص تاخیر به وجود آمده برای انجام پرواز با توجه به این‌که باند فرودگاه مشهد باز است گفت بار سه مسافر در هواپیما است اما خبری از مسافران نیست.

وی ادامه داد: گفته می‌شود تاخیر پرواز به دلیل بازرسی بار این مسافران به لحاظ امنیتی است و پس از آن،‌پرواز انجام می‌شود.

پیش تر مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این‌که سطوح پروازی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد باز است، گفت: تاخیر پروازهای خروجی ماهان به دلیل یخ‌زدگی آنها و انجام عملیات یخ‌زدایی است.

آقایی اظهار کرد:‌ شرکت فرودگاه‌ها به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده که سطوح پروازی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد باز است و آنها می‌توانند پروازهای خود را انجام دهند.

وی در عین حال با اشاره به تاخیر پیش‌آمده برای انجام برخی پروازها، تصریح کرد:‌با توجه به این‌که درجه حرارات به زیر صفر رسیده، برخی تجهیزات هواپیماها دچار یخ‌زدگی شده و باید برای انجام پرواز عملیات یخ‌زدایی (deice) انجام شود که هم‌اکنون تعدادی از شرکت‌ها در حال انجام این کار هستند.

وی با بیان این‌که سه پرواز هواپیمایی ماهان دچار این مشکل شده‌اند، گفت:‌ عملیات یخ‌زدایی تجهیزات به زودی تمام شده و پروازها انجام می‌شود.