محمد فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 13 بهمن) مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی درباره اقدامات انجام شده در حادثه آتش سوزی پلاسکو ضمن تقدیر از رئیس مجلس به دلیل پیگیری ساماندهی مجموعه حادثه اتش سوزی پلاسکو، گفت: از ابتدای حادثه آتش سوزی پلاسکو کارگروهی برای ساماندهی حادثه دیدگان به دور از جنجال آفرینی‌هایی که برخی آفریدند، در اتاق اصناف تشکیل شد.

وی افزود: جمع آوری و ارزیابی اصناف آسیب دیده توسط کارگروه اتاق اصناف انجام شد و کارگروه حقوقی ساماندهی و مالی رسیدگی به این امور را برعهده گرفتند و برآورد خسارت‌ها از سوی این کمیته انجام شد.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه 585 واحد صنفی در حادثه پلاسکو آسیب دیدند، اظهار داشت: حدود سه هزار کارگر در مجموعه پلاسکو پس از حادثه آتش سوزی پلاسکو بیکار شدند و 35 واحد نیز به طور کامل سوختند.

فاضلی ادامه داد: نگاه ما فعالترشدن کارگران بیکارشده و واردکردن آنها به نظام کارگری کشور است.

وی ضمن تقدیر از تشکیل کارگروه ویژه از سوی دولت به منظور بررسی ابعاد حادثه پلاسکو و اقدامات دولت در این باره گفت: دولت تسهیلات لازم را در اختیار این امر قرار داد.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: متأسفانه اصناف در امر اداره کشور و بخصوص امور شهری هیچ اختیاری ندارند که از مجلس می‌خواهم که اتاق اصناف را که سه میلیون بیکار را رهبری می‌کند در اداره امور شهری دخیل کند.

فاضلی خاطرنشان کرد: اتاق اصناف امروز اختیاری برای اداره امور کشور ندارد که دولت و مجلس باید به این امر توجه جدی داشته باشند.