با ادامه فعالیت سامانه بارشی در روز جمعه درجنوب غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی کشور، دامنه های البرز ، سواحل دریای خزر و شمال شرق ابرناکی و بارش برف و باران پیش بینی می شود.

از بعدازظهر از نوار غربی کشور از میزان ابرناکی و بارندگی بطور موقت کاسته می شود و از اواخر وقت از میزان بارش در سایر نواحی نیز کاسته خواهد شد و تا نیمه شب بارش خفیف این سامانه در زاگرس جنوبی و شمال شرق کشور محدود می شود. اما با ورود سامانه دیگری از اواخر روز جمعه بارش برف دوبار از نوار غرب و شمال غرب کشورآغاز شده و تا اواسط روز مناطق وسیعی شمال غرب، غرب، مرکز، شمال و زاگرس جنوبی را در بر می گیرد.

در بعد ازظهر نیز بارش بارش باران به شرق و بصورت پراکنده مناطق جنوبی کشور می رسد. فعالیت این سامانه در روز شنبه تضعیف خواهد شد اما با این وجود در شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر سبب بارش باران و برف می گردد. در این روز در غرب و زاگرس مرکزی با تاثیر سامانه دیگر بارش برف پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است در استان های حاشیه دریای خزر علاوه بر بارش باران و برف ذکر شده طی دو روز آینده از روز جمعه به سبب ورود هوای سرد شمالی دمای هوا بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. این سرما تا پایان هفته در این مناطق باقی می ماند. علاوه بر این با تشکیل گردوخاک در روز جمعه در جنوب عراق احتمال ورود غبار به استان های خوزستان و بوشهر وجود دارد. 

وزش باد شدید نیز در برخی ساعات روز در این استان ها انتظار می رود. نیمه غربی و مناطق مرکزی خلیج فارس در روز جمعه با وزش باد شدید مواج خواهد شد. دریای خزر نیز در روزهای شنبه و یکشنبه مواج و طوفانی می باشد.