جواد شریفی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه بخش خصوصی توانمندی و ظرفیت بالایی برای فعالیت و سرمایه گذاری در اقتصاد کشاورزی دارد افزود: شرکتهای دولتی همچنان در جزئی ترین مسائل  مانند توزیع نهاده های دولتی فعالیت می کنند در حالی که بخش خصوصی ظرفیت کاملی برای تامین، تولید و واردات این نهاده ها دارد.

وی افزود: در حالی چهار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی پشتیبانی امور دام، سازمان تعاونی روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران در تامین و واردات نهادهای سم ، کود و بذر فعالیت می کنند که وظایف آنها به راحتی قابل واگذاری به بخش خصوصی است و نیازی به واسطه گری این شرکتها نیست.

شریفی در ادامه صحبت های خود از  همکاری و سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی با کره جنوبی برای تولید انواع کمپاین و ماشین آلات کشاورزی گفت:  براساس قرارداد که میان دو کشور منعقد شده قرار است خط تولید انواع کمپاین و ماشین آلات کشاورزی با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار دستگاه کمپاین برداشت محصول برنج و 20 هزار دستگاه کمپاین ویژه دیگر محصولات تا 6 ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: در این مدت تعدادی از این ماشیت الات کشاورزی  به صورت آماده به کشور وارد می شود  که در هشتمین همایش تولید محصول سالم از کمپاین ویژه محصول برنج رونمایی می شود.

شریفی  در ادامه صحبت‌های خود بومی کردن فناوری تولید بذر ، کود، سموم جدید و ماشین آلات را از مهمترین اقدامات بخش خصوصی در حوزه کشاورزی دانست و گفت: بخش خصوص سالانه 5 میلیون دلار انواع بذر هیبرید محصول ذرت معادل 3 هزار تن را برای کشاورزان تولید و تامین می‌کند.

دبیر انجمن هشتمین همایش سالانه تولید محصول سالم افزود: بذرهای محصولات گندم، جو و ذرت که در داخل تولید می شود به شوری آب و خاک و کم آبی مقاومند.

شریفی احداث کارخانجات تولید انواع کودهای شیمیایی و آبی را از دیگر اقدامات بخش خصوصی برای تولید محصول سالم و با کیفیت دانست و گفت: بزرگترین کارخانه تولید انواع کود در خاورمیانه با 30 هزار متر زیر بنا با تلاش بخش خصوصی تا هفت ماه آینده در کشور به بهره برداری می رسد.

بنابراین گزارش  همایش هشتمین همایش سالانه تولید محصول سالم روز پنجشنبه هفتم بهمن در سالن همایش های صدا و سیما، برگزاری می شود.