به نقل از رویترز، شرکت سامسونگ روز دوشنبه اعلام کرد که عرضه گوشی جدید گلکسی اس 8 این شرکت ممکن است به دلیل ارتقاء ایمنی این محصول به تاخیر بیافتد. این تاخیر احتمالی پس از آن اعلام شده که تحقیقاتی در مورد دلیل آتش گرفتن گوشی های نوت 7 این شرکت انجام گرفته است.

شرکت سامسونگ پس از ماه ها تحقیقات در مورد دلیل آتش گرفتن گوشی های نوت 7 این شرکت، اعلام کرد که باتری های معیوب عرضه شده از سوی دو شرکت تولید کننده باطری، دلیل این مشکل بوده است. آتش گرفتن گوشی های نوت 7 سامسونگ، 5.3 میلیارد دلار از سوددهی این شرکت کاسته است.

کوه دونگ جین، رئیس بخش گوشی های تلفن همراه سامسونگ گفت، تولید کنندگان توجیه شده اند تا از تکرار این آتش گرفتن ها جلوگیری شود، و سرمایه گذاران قصد دارند گوشی گلکسی ای 8 شرکت که سری جدید گوشی های سامسونگ پس از نوت 7 است، در طی امسال به بازار عرضه شوند.

کوه به خبرنگاران گفت: «درس هایی که از این حادثه گرفتیم، تاثیری عمیقی بر فرهنگ و فرآیند کار ما گذاشته است... شرکت سامسونگ الکترونیکس به سختی کار خواهد کرد تا مجدد اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند.»

اما کوه گفت که گلکسی اس 8 در نمایشگاه تجاری کنگره موبایل جهان در بارسلونای اسپانیا که روز 27 فوریه آغاز به کار می کند، رونمایی نخواهد شد. محصولات جدید شرکت سامسونگ معمولا به صورت سنتی در این نمایشگاه برای اولین بار عرضه می شود. وی دقیقا نگفت که شرکت قصد دارد دقیقا چه زمانی محصول جدید خود را به بازار عرضه کند.