محمود واعظی در هشتمین جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضایعه‌ای بزرگ برای مردم و‌ کشور بود.

وی بیان کرد: آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام روحانی تفکرات شبیه به یکدیگر داشتند و توسعه و آبادانی کشور از دغدغه‌های مشترک آنها بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: همکاری و همیاری مردم با نظام دشمنان را ناامید کرده و باید قدرشناس این مردم انقلابی بود.

واعظی با اشاره به ارتباط مطلوب مسئولان استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل و هماهنگی بسیار ویژه‌ای بین مسئولان استان قزوین وجود دارد که همین امر سبب انجام برنامه‌ها و اقدامات مطلوب در حوزه‌های مختلف و در تسریع در روند کار شده است.

وی با بیان اینکه شرایط سیاسی نباید بر وحدت و همدلی مسئولان و انسجام کشور لطمه بزند، عنوان کرد: استان قزوین خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد که باید به خوبی استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: نگاه بخش خصوصی  به دولت در استان قزوین بسیار ویژه و مطلوب بوده چراکه در پی تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف موجود با همکاری مجموعه دولت هستند.

واعظی با بیان اینکه تولیدکنندگان و کارآفرینان باید از اثرات پسابرجام سخن بگویند، ادامه داد: متاسفانه برجام مورد بررسی و نقد سیاسیون قرار گرفته در حالی که در این زمینه تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید اظهارنظر کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از آغاز تا پایان مذاکرات با موضع‌گیری دقیق  خط‌دهی کرده و بر روند مذاکرات نظارت می‌کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دولت بر حمایت جدی از بخش خصوصی تاکید دارد این امر در حالی است خوشبختانه عزم صادراتی در استان قزوین بسیار خوب ارزیابی شده است.

واعظی گفت: گمرک باید بستر افزایش صادرات و کاهش واردات را فراهم کند و موانع در این زمینه برطرف شود.