یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور روز چهارشنبه با دو مصوبه برگزار و مقرر شد تا جریمه تردد خودروهای فرسوده در کلان شهرها توسط پلیس راهور ناجا و از طریق دوربین های ثبت پلاک، همانند جریمه خودروهای فرسوده از طریق سیمفا صورت گیرد.

 

در این جلسه همچنین موضوع « اصلاح مسیر مصوب خط قطار حومه ای اصفهان- نجف آباد» بررسی شد و به تصویب رسید.

 

لازم بذکر است که بررسی موضوع «جریمه تردد خودروهای فرسوده در کلان شهرها» بنابر درخواست پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و طی مکاتبه ای با شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

 

همچنین مقرر شد خط قطار حومه ای اصفهان – نجف آباد بر اساس اطلاعات حاصل از طرح جامع حمل و نقل شهر اصفهان به خط دو قطار شهری اصفهان متصل گردد.

 

بررسی موضوع ( نحوه تردد خودروهای توزیع بار با توجه به نوع کالا در طول ساعت روز در شهر تهران ) که قرار بود به عنوان دستور کار سوم جلسه در جلسه امروز بررسی شود نیز به جلسه بعد موکول شد.

 

این جلسه با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی، رئیس شورای عالی استانها، رئیس پلیس راهور ناجا و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، رییس شورای شهر و شهردار نجف آباد، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر و معاون ترافیک شهر اصفهان و جمعی از کارشناسان در محل وزارت کشور برگزار شد.