قاسم زراعت کار در اولین همایش نان سالم، با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر کیفیت آرد و محل نگهداری آن، بیان کرد: ذائقه مردم را نمی‌توان یک شبه تغییر داد. ما مخالف نان صنعتی نیستیم و برای همکاری در این زمینه آمادگی کامل داریم، اما در کجای دنیای رسم بر این است که قیمت نان صنعتی بیشتر از سنتی باشد؟

وی ادامه داد: ما آماده‌ایم که در زمینه کاهش جوش شیرین و نمک با دانشگاههای علوم پزشکی همکاری کنیم و با استفاده کنندگان از جوهر قند برخورد کنیم. اما پشت درهای بسته نباید در این مورد تصمیم گرفت.

زراعت کار با بیان اینکه استاندارهای لازم برای نگهداری از آرد تنها روی کاغذ وجود دارند ولی عملی نمی‌شوند، افزود: متولی نان چه کسی است؟ در گذشته برای نان اداره مستقلی داشتیم اما امروز کسی مسئولیت آن را نمی‌پذیرد. در کیفیت آرد و گندم هم مشکل داریم؛ برای مثال آرد با رطوبت بالا برای پخت مشکل دارد.حتی کیفیت آرد نیز به درجه یک، دو وسه تقسیم شده‌است. بیشتر گندم درجه دو نیز به تهران سرازیر می‌شود.

زراعت کار در ادامه بیان کرد: اکثر آردی که به دست نانوایان تهران می رسد، رطوبت بالایی دارد و نانواها مجبورند؛‌ به آن نمک بزنند تا قابل پخت شود. آردی که با « گلوتن » زیر 25درصد به دست نانوا می رسد بدون نمک قابل پخت نیست. با قیمت دستوری نیز نمی‌توان انتظار نان با کیفیت داشت. هر وقت نزدیک به انتخابات می شوند، برخی از رانت آرد و گندم برای انتخابات استفاده می کنند، حرف ما این است که نان را سیاسی نکنید و از رانت نان استفاده نکنید.