به نقل از رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه به علت تضعیف ارزش دلار افزایش یافت اما به دلیل انتظار برای افزایش تولید نفت آمریکا، رشد قیمتی محدود است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 16 سنت افزایش 55.59 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 11 سنت افزایش 52.50 دلار در هر بشکه معامله شد.

پس از اینکه دونالد ترامپ گفت تقویت دلار به رقابت‌پذیری آمریکا ضربه می‌زند، دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به کمترین رقم در 6 هفته گذشته رسید.

تضعیف دلار، کالاهای اساسی که با دلار معامله می شود را برای مالکان دیگر ارزها ارزان‌تر می‌سازد.

ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار سی‌ام سی سیدنی گفت: «قیمت نفت آمریکا با تضعیف قابل توجه دلار آمریکا در 24 ساعت گذشته تقویت شده است.»

«دو یا سه مورد برای رصد وجود دارد؛ با توجه به افزایش شدید در تولید شاهد بوده‌ایم، ارقام تولید نفت آمریکا مهم است. مورد دیگر در بخش عرضه است و هر خبری در مورد کشورهای عضو اوپک.»

پیش از این نیز قیمت نفت با اعلام تعهد عربستان به کاهش تولید افزایش یافته بود.

موسسه بیزینس مانیتور در یادداشتی اعلام کرد: «پایبندی به اهداف تولید مهم است انا حجم صادرات کشورهای مشارکت‌کننده در کاهش تولید یک شاخص بهتر از اینکه چگونه کاهش‌ها بر بازار تاثیر می‌گذارد، به شمار می‌رود.»

«کشورهای مشارکت‌کننده تمایل دارند تا درآمدهای حیاتی صادراتی خود را قربانی نکنند از اینرو تلاش می‌کنند تا راه‌هایی برای محدود کردن مصرف نفت خام داخلی بیایند.»

دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، همزمان، تولید نفت این کشور به مرز 9 میلیون بشکه در روز رسیده است.