مهرداد جهانتاب اظهار داشت: نگاه و رویکرد به استان خراسان رضوی نباید مانند یک استان باشد بلکه ظرفیت‌های خراسان رضوی و مشهد ملی و فراملی است و از نظر جغرافیایی و اقتصادی این استان دارای پتانسیل بسیار بالایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه بانک، بیمه، بورس و فرصت‌های سرمایه گذاری تصریح کرد: منابع مالی کلانی در استان خراسان رضوی وجود دارد و یکی از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه این است که همین منابع را اعم از خرد و کلان برای مردم معرفی کند.

جهانتاب اضافه کرد: طرح‌های متعددی نیز در استان وجود دارد که نیاز به تامین مالی دارد اما بخاطر فقدان و کمبود دانش مالی نمی‌توانیم منابع خرد و کلان و سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران را در یک بسته واحد جمع کنیم و از اهداف اصلی ما این است تا بستر مناسبی را از طریق این نمایشگاه فراهم کنیم تا این ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: باید روش‌های تامین مالی برای سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر به درستی تبیین شود و منابع کلان به درستی جهت دهی شوند، برای مثال امروز بحث فاز دوم فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مطرح است و این پروژه نیاز به تامین مالی دارد و معتقدیم در همین استان منابع مالی متعددی در بازار سرمایه وجود دارد که توان هدایت پروژه را دارند.

وی افزود: از سوی دیگر براساس تحقیقات و مطالعات انجام شده بیش از 30 موسسه و صندوق و تعاونی در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که شاید ساختار مناسبی نداشته باشند و همین مسئله سبب می‌شود ریسک سیستماتیک در شبکه پولی افزایش پیدا کند و ممکن است در آینده اتفاقات ناگواری رخ دهد و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند نگاه مردم را به بازار سرمایه تغییر دهد.