یدالله صادقی در نشست خبری معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر امکان ثبت سفارش خودرو برای نمایندگی‌های واجد شرایط و دارای مجوز فراهم است و به هر تعداد که نیاز باشد می‌توانند بدون هرگونه ممنوعیت و محدودیت براساس قوانین موجود اقدام به واردات کنند.

وی افزود: وزارت صنعت مانند سایر بخش‌های کشور در زمینه خودرو براساس سیاست‌ حمایت از تولید داخل حرکت می‌کند و شرکت‌هایی که از نمایندگی‌های خود در کشورهای اروپایی و آسیایی مجوز دارند باید خدمات پس از فروش به مدت 10 سال به مردم دهند.

صادقی تصریح کرد: وزارت صنعت از شرکت یا نشان خاص خارجی یا سرمایه‌گذاری مشترک یک شرکت پشتیبانی نمی‌کند و مسئله ثبت سفارش برای نمایندگی خاصی محدود نشده بلکه صرفا براساس مقررات موجود اقدام می‌شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی وزارت صنعت با بیان اینکه واردات خودرو در زمان تحریم شرایط خاص خود را داشت اما امروز متفاوت است، گفت: برخی واردکنندگان خودرو از طریق شرکت‌های واسط در کشورهای اطراف ایران اقدام به واردات می‌کردند اما اکنون تمام واردکنندگان خودرو بدون واسطه از شرکت اصلی واردات می‌کنند.

وی گفت: شرکت‌های واردکننده خودرو که در گذشته از طریق واسطه اقدام به اخذ نمایندگی یا واردات خودرو می‌کردند 6 ماه فرصت داشتند نسبت به تغییر شرایط اقدام کنند. 

صادقی در پایان گفت: این مدت برای یک دوره 3 ماهه تمدید شده است و باید طبق دستورالعمل لازم اقدامات توسط متقاضیان صورت گیرد.