علی رغم ادعای مسئولان برای توزیع گوشت گرم با قیمت 31 هزار تومان و برقراری تعادل در بازار اما هنوز این اتفاق صورت نگرفته است.

 

بسیاری گرانی های حوزه گوشت قرمز سبک را ناشی از کاستی های موجود در تأمین آن می دانستند اما متولیان این امر بر این ادعا استوارند که هیچ گونه کاستی ای در تولید و توزیع وجود ندارد و افزایش قیمت گوشت تنها بدلیل سوءاستفاده برخی سودجویان رقم خورده است.

 

منصور پوریان رییس شورای تامین کنندگان دام زنده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:طی چند روز اخیر عرضه گوشت گرم گوسفندی با قیمت 31هزار تومان در کشتارگاه بهمن آغاز شده است و عرضه گوشت گرم با قیمت 31هزار تومان تنها برای تعدیل قیمت که شکسته شدن گرانی های کاذب اخیر است.

 

به گفته وی در عرضه دام و گوشت گرم گوسفندی کمبودی وجود ندارد و تنها برخی قصابان و سودجویان با جوسازی مبنی بر کمبود و اتمام عرضه گوشت دولتی می خواهند وضعیت بازار را متشنج نمایند.

 

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده از عرضه بیش از حد نیاز گوشت گرم داخلی و وارداتی به بازار بیان کرد:با این وجود پیش بینی می شود که قیمت در اوایل هفته جاری به 29هزار تومان کاهش یابد.

 

 

اوضاع امروز کشتارگاه میدان بهمن تهران خلاف این مدعا را ثابت کرده است و برخی منابع از اتمام توزیع در دقایق اولیه خبر داده‌اند.

قیمت گوشت در هفته آینده به 29هزار تومان می رسد

 

در این میان محمد رضا ملاصالحی رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: از سه روز گذشته توزیع گوشت گرم گوسفندی از سوی شرکت پشتیبانی دام آغاز شده است.

 

ملاصالحی تصریح کرد: ادعاهایی مبنی برخرید دام با قیمت بالا صحت ندارد چرا که آنها خربد خود را روزانه انجام میدهند که با عرضه نامحدود گوشت از سوی شرکت پشتیبانی قیمت ها کاهش پیدا می کند.

 

وی در پایان تاکید کرد هفته آینده  قیمت گوشت به 29هزار تومان خواهد رسید.