عباس کشاورز عصر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با تولید بیش از 13 میلیون تن گندم به خودکفایی رسیدم و گندم تولیدی در کشور برای 15 ماه ذخیره شده است.

وی افزود: امسال همچنین تولید شکر در کشور به یک میلیون و 600 هزار تن رسید که در دوره 90 ساله تولید شکر در کشور بی‌نظیر است.

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: تولید برنج با وجود محدودیت کشت برای استان‌های شمالی به 2 میلیون و 200 هزار تن رسید که رکورد خوبی است.

کشاورز افزود: بهره وری آب در کشور در 30 سال گذشته 20 درصد بیشتر شده است.

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی درباره برنامه‌های امسال هم گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی را در بخش کشاورزی تعریف کردیم که در آن مساحت‌های کشت را کاهش دادیم و بهره‌وری را بالا بردیم.

وی افزود: در این طرح مساحت کشت در محصولات مختلف را مشخص کردیم و در بخش گندم هم در کنار کاهش مساحت کشت افزایش تولید را برنامه‌ریزی کرده‌ایم .

کشاورز گفت: ما در این برنامه هر سال باید 7 درصد سطح زیر کشت را کاهش دهیم و در مقابل تولید باید افزایش یابد و در کشت کلزا سطح زیر کشت به 3 برابر افزایش یافته که می‌تواند سطح خودکفایی رونق را دو رقمی کند.

کشاورز گفت: امسال کشت پائیزه چغندر از وضعیت مطلوبی برخوردار است و به دنبال افزایش و رونق کشت پائیزه در کوتاه مدت هستیم.

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی افزود: 590 هزار تن بذر جدید تولید شده که در 3 سال اخیر تولید آن 250 هزار تن بوده است .

کشاورز افزود: 4200 برند کودی را ثبت کرده‌ایم که از تولید کنندگان خواستیم با برند سبز محصول تولید کنند و در 2 سال آینده در فرمول آفت‌کشی تغییرات اساسی خواهیم داشت.