در حالی که ارزش دلار آمریکا کاهش یافته و از بالاترین رقم 14 سال اخیر که در جلسه قبلی به ثبت رسیده بود فاصله گرفته است، قیمت طلا روز چهارشنبه افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1135 دلار و 83 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبلی 0.6 درصد کاهش یافته بود.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در سنگاپور گفت: «ما شاهد نوسان زیادی در بازار هستیم که ناشی از جهت حرکت ارزش دلار است...اگر قیمت طلا از رقم 1100 دلار که یک رقم مهم به لحاظ روانی است پایین تر بیاید، طبیعتا تا کریسمس شاهد خروج خروج مقادیر بیشتری سرمایه از بازار طلا خواهیم بود و این ممکن است موجب کاهش بیشتر قیمت ها شود.»

شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.2 درصد کاهش به 103.140 رسید. شاخص دلار روز سه شنبه به رقم 103.65 رسید که بالاترین رقم از دسامبر 2002 تاکنون بود.

جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ اس بی سی در یادداشتی نوشت: «هر گونه عقب نشینی دلار می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود.»

وی افزود: «قیمت طلا ممکن است به رقم 1100 دلار نزدیک شود، اما  ما فکر نمی کنیم که قیمت ها به زیر این سطح برسد. اگر قیمت ها به زیر 1100 دلار برسد، می توان انتظار داشت که دلالان فرصت طلب وارد بازار شوند و خرید ها افزایش یابد.»

فدرال رزرو آمریکا که هفته گذشته نرخ بهره را افزایش داد، این سیگنال را ارسال کرده که سال آینده ممکن است افزایش نرخ های بیشتری در پیش باشد.

افزایش نرخ بهره در سال آینده ممکن است ارزش دلار را بالاتر ببرد و کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا از جمله طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران تر کند. این مسئله سبب کاهش تقاضا و افت قیمت فلز زرد خواهد شد.