یاسر خالدی رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور با اشاره به آخرین گزارش های وضعیت راه های کشور اظهار کرد : در حال حاضر 16 استان کشورشامل اردبیل، البرز، قم ، اصفهان ، همدان، گلستان ، مازندران ، گیلان ، قزوین ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، کرمانشاه ، کردستان ، تهران ، لرستان و سمنان در گیر برف ، کولاک وباران هستند که از این 16 استان سه استان تهران ، گیلان و اردبیل در گیر برف و کولاک و مابقی استان ها با بارش برف و باران مواجه  شده اند . 

وی ادامه داد : بارش در 110 محور شریانی و 74 محور غیر شریانی کشور گزارش شده  و 24 ساعت گذشته در مجموع 48 محور روستایی بازگشایی شده و 738 دستگاه ماشین آلات راهداری با مصرف ده هزار و 492 تن شن و نمک ، 7 هزار و 570 کیلو متر باند برف روبی شده است . 

خالدی گفت : بر اساس گزارش های راهداری کشور تاکنون 78 مورد ریزش برداری گزارش شده و این ریزش برداری ها به طور کامل انجام شده است همچنین به 203 دستگاه خودرو امداد رسانی شده و ده تن از هم وطنان در راهدارخانه های کشور اسکان داده شده اند . 

رییس سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور افزود : محورهای شریانی در حال حاضر به جز محور کمربندی دهلران _ اندیمشک تردد جریان دارد و محورهای غیر شریانی شمشک _دیزین ، پونل _ خلخال ، سروآباد_ پاوه ، و اولنگ _ شاهرود مسدود هستند . 

وی تصریح کرد : محور غیر شریانی اولنگ – شاهرود به دلیل عملیات راه سازی که عملیات آن درمحور روستایی غیرشریانی از خرداد سال 93 آغاز شده مسدود است و فقط ترددهای محلی و  تردد افراد بومی آن مجاز است . 

خالدی در پایان گفت : بر اساس آخرین گزارش ها از روز شنبه 20 آذر ماه سال 95 تا پایان هفته وضعیت جوی این محور غیرشریانی نیمه ابری و ابری اعلام شده و همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ برای رانندگان در محورهای کوهستانی الزامی است .