حمیدرضا عراقی در دومین اجلاس بین‌المللی معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: براساس مصوبه جدید شورای اقتصاد، اگر صنایع کوچک امکان تأمین منابع مالی برای تأمین گاز مورد نیاز خود را نداشته باشند، تا 240 میلیون تومان به آنها کمک خواهیم کرد که حجم ایستگاه گاز آنها تا 300 هزار مترمکعب است و بقیه مبلغ را نیز به صورت قسطی باید پرداخت کنند. 

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت صرفه‌جویی جدی در مصرف گاز خانگی، قیمت گاز در این بخش کم‌کم افزایش خواهد یافت، اما در ارتباط با صنایع، هدف ما این است که توسعه قیمتی زیادی نداشته باشیم و قیمت گاز صنایع خیلی افزایش نداشته باشد. 

عراقی با بیان اینکه سهم گاز در سبد انرژی کشور در سال 82 معادل 40 درصد بود، گفت: در حال حاضر این سهم به 72 درصد رسیده و نفت جای خود را به گاز داده است، به طوری که کم‌کم باید نفت سفید را در موزه‌ها پیدا کنیم. 

وی همچنین با اشاره به افزایش یک درصدی تولید ناخالص ملی با بهره‌برداری از هر فاز پارس جنوبی گفت: سال آینده یک میلیارد مترمکعب گاز در روز وارد کشور می‌شود و امکان صادرات گاز به کشورهای همسایه را نیز خواهیم داشت. 

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ثبات تولید و حضور در بازارهای جهانی با خط تولید از جمله مأموریت‌های ما بعد از تأمین گاز مورد نیاز کشور است، گفت: در حال حاضر 95 درصد نیاز صنعت گاز از جمله تأمین خط لوله، توربین و کمپرسور در داخل تأمین می‌شود.

وی تأکید کرد: تلاش برای خودکفایی و کسب فناوری‌های نوین جزو برنامه‌های آینده ما به شمار می‌رود که براساس مزیت‌های رقابتی، حرکت کنیم. 

عراقی در پایان با بیان اینکه طی دو سال آینده گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه‌های در چابهار تأمین خواهد شد، گفت: برای تحقق اهداف ما در برنامه ششم نیز 72 هزار میلیارد تومان باید هزینه شود.