اسداله عسگراولادی گفت : دولت در ارائه بودجه عجله کرد و چاره ای هم  نداشت زیرا نرخ ارز قبل از تحریم های اخیر به نرخ 3300 دولت رسیده بود اما از نظر اقتصادی و بودجه مردم مطلوب نیست.

وی اظهار داشت: با این وضع نمی توان ارز را تک نرخی کرد و بانک مرکزی تلویحاً با نرخ مورد قبول دولت موافقت کرده و در حال خرید و فروش است.

عسگراولادی ادامه داد: در چند سال اخیر بانک مرکزی نتوانست جواب تقاضای بازار را بدهد برای همین است که نرخ روبه بالا می رود.

وی افزود: خود دولت صاحب دلارهای نفتی و پتروشیمی است و با نرخ بالا می فروشد تا کسری را جبران کند اما مجلس باید برنامه ریزی کند و دولت رضایت دهد تا دلار به نرخ 3500 تا 3600 برسد و بتواند از عهده پرداخت بدهی ها و یارانه براید.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت : باید مدیریت کنیم و با اهداف اقتصاد مقاومتی هماهنگ باشیم ، اگر دولت به نرخ مصوب 3300 رضایت دهد و قیمت کف بازار 3800 باشد ،باعث ایجاد رانت اقتصادی و فساد گسترده ای می شود.

وی گفت:راهکار ما دلار3600 تومانی است و دولت باید با چند اقتصاددان مطرح مشورت کند تا دچار بدهی های معوقه و گرفتاری مالی نشود زیرا در چند سال اخیر دچار بدهی های زیادی شدیم و بزرگترین بدهکار کشور هم دولت است.