پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اصرار عجیب بر خطای یک نفر در حادثه راه‌ آهن برای آن است که وزیر راه و شهرسازی از پاسخگویی در مقابل مجلس جلوگیری شود.

ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در کلان ماجرا به جای توجه به حوزه زیر نظرش مانند مسکن و راه به فضای سیاسی توجه دارد.

وی افزود: البته کلا دولت یازدهم در سطح کلان هیچ راهکاری برای مشکلات مسکن و راه و علی الخصوص حمل و نقل ریلی ندارد البته دقیقترش آن است که دولت آقای روحانی هیچ تحرکی در حوزه اقتصادی داخل کشور ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نبایستی ناکارامدی آخوندی را صرفا به فاجعه قطار مسافربری محدود کرد گفت: مثلا در حوزه بافت فرسوده که پیش از این روند خوبی داشت در دوره آقای آخوندی متوقف شده به طوری که در پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در دوره جدید حدود 70 درصد کاهش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: با این همه بی ‌تدبیری شخص آقای وزیر و رعایت نکردن اولویت‌ها در مدیریت باز هم می خواهند به هر طریقی شده وی از پاسخگویی نسبت به مجلس طفره برود.

نانواکناری با اشاره به گره زدن مشکلات کشور به برجام گفت: مهم ‌ترین پیگیری آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، خرید هواپیما بود که البته سرانجام آن همچنان مبهم است. 

وی افزود: مهم‌ترین حاصل برجام برای صنعت ریلی نیز عقد قرارداد کترینگ راه‌آهن با یک شرکت اتریشی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  خاطرنشان ساخت: مجلس شورای شورای اسلامی با جدیت پیگیر این موضوع و روشن شدن زوایای این حادثه بوده و وزیر راه و شهرسازی نیز باید در این رابطه پاسخگوی مردم و نمایندگان مجلس باشد.

نانواکناری افزود: مجلس برای مجازات مقصران و مسببان بروز این حادثه مصصم بوده و منتظر اعلام نظر وزیر راه و شهرسازی درباره چگونگی بروز این حادثه هستیم.