پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دلیل فاجعه قطار مسافربری در سمنان علاوه بر ایراد سیستم پرنقص اتوماتیک راه‌آهن، بی‌مبادلاتی محض مسؤولان بوده است.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: در دوران وزارت آخوندی حوادث تلخ بسیاری در حوزه حمل‌ونقل اتفاق افتاده و این حوادث در حوزه حمل‌ونقل ریلی که یکی از امن‌ترین حوزه‌های حمل‌ونقل جهان به شمار می‌رود، قابل توجه بوده است.

وی افزود: پذیرش استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن از سوی آخوندی برای رهایی وی از استیضاح بوده است اما نمایندگان مجلس قصور در این حادثه را فراتر از مدیریت راه‌آهن دانسته و آن را بی‌تدبیری در حوزه مدیریت کلان کشور می‌دانند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه نبایستی ناتوانی و ناکارامدی آخوندی را صرفا در حادثه قطار مسافربری در سمنان محدود کرد گفت: هیچ برنامه ای در وزارت مسکن و دولت یازدهم برای رفع مشکل مسکن و رکود این بخش وجود ندارد و کمترین تحرکی نیز از سوی وزیر در این خصوص مشاهده نمی شود.

وی افزود: تعطیلی صنایع وابسته به مسکن و بیکاری ناشی از آن، فراموش شدن مسئله مسکن روستایی و راه روستایی، فقدان برنامه دولت برای بافت های فرسوده و خسارات ناشی از آنها، کاهش 98 درصدی در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و.. تنها بخش کوچکی از ناتوانی، ناکارامدی و بی تحرکی عباس آخوندی در وزارت مسکن و شهرسازی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مسکن مهر را مورد توجه قار داد و یادآور شد: در دوره آقای آخوندی این پروژه مهم تعطیل شد و زمین های متعلق به مسکن مهر و شهرهای جدید به ارزش 5 هزار میلیارد تومان در اختیار بانک مسکن قرار گرفت؛ در حالی که بنا بود با منابع حاصل از فروش زمین های تجاری، خدمات زیربنایی و روبنایی انجام شود.

قاضی پور در خصوص مطالبه جدی مردم آذربایجان در خصوص همشهریان خود گفت: مردم قهرمان آذربایجان به این راحتی از خون زوار امام‌رضا(ع) نخواهند گذشت و از ریاست قوه قضائیه خواستار برخورد با عوامل این حادثه از صدر تا ذیل هستیم و از آیت‌الله آملی‌لاریجانی می‌خواهیم این برخورد و رسیدگی را از شخص وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی شروع کند.