داریوش محمودی با اشاره به عدم ترخیص روغن خام مورد نیاز کارخانجات توسط گمرک، اظهارداشت: در سنوات گذشته یک نوغ روغن پالم به نام "RBD" برای تأمین نیاز کارخانجات در قالب روغن خام وارد کشور می‌شد اما اخیراً کارشناسان گمرک با ذهنیت خود تعاریف روغن خام را تغییر داده و مانع واردات روغن خام کارخانجات می‌شود.

وی با بیان اینکه مجوز واردات این روغن از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان توسعه و تجارت صادر شده و مشکلی ندارد، افزود: حتی کمیسیون ماده 1 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات عدم ممنوعیت واردات این نوع روغن خام را صادر کرده است ولی حدود یک ماه است که گمرک این روغن‌ها را ترخیص نمی‌کند.

رئیس انجمن روغن اضافه کرد: در حال حاضر کارخانجات برای فعالیت خود نیازمند این روغن ها هستند و اگر ترخیص نشوند مشکلاتی متعددی برای آنها به وجود خواهد آمد.

وی با اعلام اینکه هر فاکتوری در جایگاه خود تأثیراتی را بر قیمت تمام شده کالاها خواهد گذاشت، تصریح کرد: از گمرک درخواست می کنیم روغن خام مورد نیاز کارخانجات که حدود 40 هزار تن است را ترخیص کند چرا که روند سفارش دهی کارخانجات هر روز در حال افزایش است و در صورت عدم ترخیص روغن ها مشکلات زیادی برای کارخانجات ایجاد خواهد شد.