امیر مهریزی با اشاره به اینکه علیرغم تمام ادعاهای دولت، هنوز مانند گذشته به صورت کارمزدی برای تأمین مواد اولیه خود اقدام می‌کنیم، اظهار داشت: دولت تعهداتی را برای کمک به واحدهای تولیدی داده اما هنوز هیچ تعهدی در این واحد تولیدی عملی نشده است.

وی با بیان اینکه چندین بار درخواست دریافت صد میلیارد تومان برای احیای واحد تولیدی داده ایم، افزود: من نمی‌گویم این منابع را در اختیار من مدیرعامل قرار دهید بلکه آن را در یک حساب قرارداده، تا ما از محل آن خریدهای خود را انجام و اقدام به تولید محصول کنیم.

مدیرعامل نورد و لوله اهواز اضافه کرد: بدهکاری این واحد تولیدی به سیستم بانکی حدود 300 میلیارد تومان است که هر ساله ما باید سود 30 میلیارد تومانی را نیز پرداخت کنیم که این کار اصلاً برای این واحد تولیدی به صرفه نیست.

وی با انتقاد از اینکه دولت به جای بهره برداری از هفت طرح فولادی به فکر احیای واحدهای فولادی فعلی می‌باشد، تصریح کرد: در این واحد فولادی 700 نیروی انسانی و 200 پیمانکار مشغول کار هستند. حتی ما در پرداخت حقوق شهریور و مهرماه این افراد نیز با مشکل روبرو شده و آن را پرداخت نکرده‌ایم. این درحالی است که ظرفیت این کارخانه حدود 600 هزار تن نورد و لوله است اما امروز فقط 26 هزار تن ورق تولید کرده و سایر اسامی را یدک می‌کشد.

مهریزی با اعلام اینکه برای دریافت تسهیلات 16 هزار میلیاردی دولت به بنگاه‌های تولیدی ثبت نام کردیم اما پولی در اختیار ما قرار نگرفت، اظهار داشت: یک هزار تومانی هنوز به ما نداده‌اند به اعتقاد من اگر مسئولین فقط دو ساعت به صورت مفید به حل مشکلات بخش تولید بپردازند به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد اما متأسفانه هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

مدیرعامل نورد و لوله اهواز اضافه کرد: اگر پولی در قالب تسهیلات 16 هزار میلیاردی درنظر گرفته چرا در اختیار من تولیدکننده که امروز با مشکلات زیادی روبرو هستم قرار نمی‌گیرد؟ چرا می‌خواهید سرنوشت این واحد تولیدی نیز مانند برخی واحدهای فولادی به تعطیلی برسد.

دولت روحانی هفته گذشته در آخرین آمار رسمی مدعی شده، 8294 میلیارد تومان به 10902 واحد تولیدی از محل تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی پرداخت شده است. ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز روز گذشته در جدیدترین آمار اعلام کرد که بیش از 9 هزار میلیارد تومان به 12 هزار واحد تولیدی پرداخت شده است.