به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این خبر گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در راستای برنامه ریزی برای اعزام آن دسته از زائرینی که قصد سفر به نجف و بغداد جهت شرکت در مراسم اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) را دارند هماهنگی های لازم را با شرکت های هواپیمایی، فرودگاهها و سایر دستگاههای نظارتی انجام داده است.

 

مرتضی دهقان گفت: علی رغم اینکه نرخ بلیت پروازهای خارجی براساس عرضه و تقاضا تعیین می شود اما به لحاظ حساسیت موضوع و حجم تقاضاها در این ایام شرکت های هواپیمایی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت بلیت پذیرفته اند تا سقف نرخی برای ایام مذکور در نظر گرفته شود و در این راستا انجمن شرکت های هواپیمایی داخلی هماهنگی لازم را با شرکت های هواپیمایی به عمل آورده و نرخ های پیشنهادی را ارائه داده اند.

وی افزود: قیمت بلیت مسیر تهران به نجف و بغداد و بالعکس یک میلیون و 100هزار تومان و از مشهد مقدس به نجف و بغداد یک میلیون و 350هزار تومان تعیین شده است.

دهقان تصریح کرد: جلسات هماهنگی با حضور دستگاههای نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف کنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن، انجمن شرکت های هواپیمایی و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران و همچنین شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور، فرودگاه امام خمینی (ره) و شرکت های هواپیمایی برگزار و همه دستگاهها اعلام آمادگی کرده اند تا از حداکثر توان خود برای برقراری پرواز و نظارت بر ارائه خدمات تلاش کنند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از متقاضیان خواست تا بلیت این مسیرها را از طریق شرکت های هواپیمایی و یا مراکز مورد تایید آنها که تعیین کرده اند، تهیه نمایند.