ارائه خدمات پش از فروش یکی از وظایف اصلی شرکت‌های خودروساز در قبال مصرف‌کنندگان است اما برخی افراد با سوءاستفاده از خلا ارائه خدمات در این بخش و البته ضعف دستگاه‌های نظارتی شرکت‌های صوری را تحت عناوین جذاب تأسیس کرده و از طریق پیامک و تماس تلفنی وعده ارائه خدمات ارزان و مناسب‌ را به صاحبان خودرو می دهند. مردم نیز بعضاً جذب این وعده ها شده و مبالغی را به حساب شرکت یا به صورت نقدی در ازای در یافت کارت اشتراک پرداخت می‌کنند اما در زمان مواجهه با مشکل هیچ گونه‌ای خدماتی را از این شرکت‌ها دریافت نمی‌کنند.

این شرکت‌ها حتی در ازای حمل خودرو دارای نقص فنی به تعمیرگاه‌های خاص و انجام تعمیرات بعضاً نادرست، هزینه‌های اضافی را هم از مشتریان دریافت می‌کنندکه هنگام پیگیری هیچ مرجع مشخصی برای رسیدگی به تخلفات آنها وجود ندارد.

هر روز حجم زیادی از پرونده‌های شکایت مردم از این شرکت‌ها با مراجع قضایی ارسال می‌شود  و دستگاه های متولی هیچ برخوردی را با این شرکت ها انجام نمی دهند در نهایت شاکیان با بورکراسی پیچیده دستگاه قضا روبه رو و  بعد از صرف وقت زیاد نمی‌توانند به حق و حقوق خود دست پیدا کنند.

اخیراً یکی از این شرکت‌ها در جدیدترین اقدام مردم را به اجبار وادار به خرید کارت های اشتراکی خود آنهم در ازای پرداخت 159 هزار تومان می‌کند.

یکی از شهروندان در همین ارتباط می‌گوید: اپراتور این شرکت امدادی در تاریخ 24/07/95 طی تماس تلفنی اعلام کرد که مدارک امداد خودروی شما آماده شده و جهت تایید آدرس و تحویل آن تماس گرفته‌اند. پس از اخذ شماره موبایل مالک خودرو با اون تماس گرفته و مجدداً پس از اراِیه توضیحات عنوان نمودند که این کار طبق قانون صورت گرفته و اجباری بوده و همه مالکان خودرو موظفند عضو آن شوند.

وی افزود: اپراتور این شرکت اعلام کرد که در زمان تحویل مدارک در درب منزل مبلغ 159 هزار تومان و نه بیشتر به آورنده پرداخت نمایید. پس از پیگیری در مورد نام شرکتی که عنوان شده بود(س.ت) و آگاهی از اینکه اجباری  در اخذ کارت اشتراک امداد خودرو وجود ندارد، با همان شماره و همان شخص تماس گرفتم و عنوان نمودم که نیازی به اخذ مدارک ندارم . متاسفانه طی چند نوبت تماس بعدی فرد مورد نظر با صراحت عنوان کرد که این اجبار است و اگر من این مدارک را به بایگانی بفرستم هفته آینده مجددا هزینه ها  با نرخ آزاد محاسبه شده و مجدداً مدارک ارسال می شود. و چنانچه شما از دریافت مدارک استنکاف ورزید اتومبیل شما "توقیف" خواهد شد.

این شهروند اضافه کرد: این نوع برخورد برای جذب مشتری و صدور کارت امداد خودرو بسیار عجیب و غیرعادی و نوعی کلاهبرداری است.

برای پیگیری این موضوع با مدیر عامل این شرکت تماس گرفتم، وی  با اشاره به اینکه برخی از این تماس ها برای تشکیل پرونده قضایی برای شرکت و از سوی رقبا انجام می‌شود به خبرنگار تسنیم گفت: برخی از کارکنان هم شاید برای فروش بیشتر کارت این صحبت ها را مطرح می کنند که حتما با آنها برخورد انجام خواهد شد.