کارلوس تاوارس در حاشیه نشست مشترک مدیران ارشد ایران خودرو و پژو در پاسخ به سوال خبرنگار ما که پرسید برای پرداخت غرامت 427 میلیون و 600 هزار یورویی به ایران که قبلا از سوی مدیرعامل ایران خودرو اعلام شده بود، چه اقدامی کرده اید و چقدر از این رقم پرداخت شده است؟ اظهار داشت:قبلا انتقالات بزرگی برای تامین مالی پروژه انجام داده‌ایم و شاید پرداخت غرامت هم جزو آن بوده است.

وی افزود:جزییات توافق پژو و ایران خودرو محرمانه است و نمی خواهیم راجع به آن حرف بزنیم.

تاوارس تاکید کرد: مشکلات گذشته را حل کرده‌ایم و بهتر است راجع به گذشته صحبت نکنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات گذشته رفع شده است، تصریح کرد:هر دو طرف انتظار داشتند که اختلافات حل شود، چه مالی و چه غیر مالی.

تاوارس خطاب به خبرنگاران گفت: بسیاری از سوالات شما بر مسایل گذشته تمرکز دارد ولی اولویت ما تمرکز بر گذشته نیست.

مدیرعامل پژوسیتروین با بیان اینکه شرکت ما قربانی تحریم شد، گفت:جلوی ما را گرفتند و ما مجبور بودیم به قوانین احترام بگذاریم زیرا در غیر اینصورت عواقب وخیمی برای ما به همراه داشت.

وی تاکید کرد:ما مشکلات مالی شدیدی داشتیم و نمی خواستیم مشکلات مالی مان بدتر شود.

خبرنگار همچنین از تاوارس پرسید که برنامه شما برای توقف تولید محصولات قدیمی پژو در ایران مانند پژو 206 و پژو 405 و جایگزینی آنها چیست، اما تاوارس پاسخی به این سوال نداد.

در عین حال یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در این خصوص گفت: تصمیم گیری در این مورد به پژو ربطی ندارد و ما در مورد محصولات قبلی تصمیم می گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که شما همچنان بابت تولید این محصولات به پژو رویالیتی(حق مونتاژ) پرداخت می کنید؟ گفت: بله رویالیتی پرداخت می‌کنیم.

یکه زارع همچنین در واکنش به برنامه افزایش حضور رنو در ایران نیز گفت: ما اجازه نمی دهیم بازار ایران محل جنگ شرکتهای خارجی شود.

وی افزود: ماتصمیم می‌گیریم که چه شرکایی برای ایران خودرو داشته باشیم.

تاوارس در خصوص داخلی سازی محصولات پژو در ایران و مذاکره با قطعه سازان ایرانی نیز گفت: چند سالی طول می کشد تا قطعه سازان ایرانی به سطح جهانی برسند، به اندازه یکی دو نسل محصول طول می کشد تا به سطح جهانی قطعه سازی در ایران برسیم.