مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت با انتقاد از افزایش واردات بنزین در دولت حسن روحانی اظهار کرد: آقای زنگنه وقتی در دوره اصلاحات وارد وزارت نفت شد ما واردات بنزین نداشتیم، ولی وقتی وزارت نفت را تحویل داد 25 میلیون لیتر فرآورده وارد می‌کردیم.

وی افزود: وی بهینه سازی و توسعه پالایشگاه‌ها را اقتصادی نمی‌دانست! وقتی استاندارد یورو ارتقا پیدا می‌کند همه پالایشگاه‌ها متناسب با آن ارتقا پیدا می‌کنند ولی وقتی شما 8 تا 10 سال سرمایه‌گذاری نکنید و همه به یورو 4 و یورو 5 رسیده‌اند، شما هنوز در یورو یک باقی می‌مانید.

وزیر اسبق نفت با انتقاد از عدم تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس خاطرنشان کرد: ستاره خلیج فارس با 74، 75 درصد پیشرفت تحویل آقای زنگنه داده شد، ولی الان برای تکمیل 24 تا 25 درصد آن مشکل دارند. اگر درصدی از پولی که برای واردات بنزین داده بودند به این مسئله اختصاص می‌دادند این پروژه تمام شده بود. تکمیل ستاره خلیج فارس عملا متوقف شده چون نگاه زنگنه توسعه پالایشگاهی نیست. وی اضافه کرد: با تکمیل پالایشگاه خلیج فارس از واردات بنزین بی نیاز میشویم.

میرکاظمی تصریح کرد: این که می‌گویند ساخت پالایشگاه صرفه اقتصادی ندارد مثل این است که بگوییم تولید گندم صرفه اقتصادی ندارد! چطور وقتی نفت خام را از ایران به کشورهای دیگر مثل ترکیه می‌برند و تبدیل به بنزین می‌کنند و دوباره به کشور می‌آورند صرفه اقتصادی دارد؟

وی افزود: مگر در پروسه واردات بنزین مالیات پرداخت نمی‌کنیم؟ قسمتی از بنزین هدر نمی‌رود و مشکل حمل و نقل نداریم؟ چگونه واردات بنزین را دارای صرفه اقتصادی می‌دانند؟ اگر پالایشگاه‌های ایران بهره ور نیست باید آن را بهره ور کرد و صورت مسئله را نباید پاک کرد.

وزیر اسبق نفت گفت: متاسفانه دست‌هایی در کار است که بنزین را تبدیل به پاشنه آشیل فشار بر ایران کند. مقامات غربی در این سالها بارها اعلام کردند که ما با واردات بنزین ایران را پای میز مذاکره می‌آوریم. این یک کار جهادی بود که جوانان کشور ریفورمیتی تولید کردند که از ریفورمیت 50 پالایشگاه برتر کشور بهتر بود.

میرکاظمی بیان کرد: کمیسیون اصل 90 و بهداشت مجلس هم گزارش دادند که بنزین این بنزین تولید شده اصلا آلوده نیست و حتی از برخی از بنزین های وارداتی هم از لحاظ کیفیت بهتر است. چرا در حال حاضر ما به نزدیک 15 میلیون لیتر واردات بنزین رسیدیم و رشد مصرف هم بی مهابا در حال بالا رفتن است؟

وی عنوان کرد: کارت سوخت را هم که می خواهند حذف کنند و روی پالایشگاهها هم که نمی خواهند سرمایه گذاری کنند. با این وجود واردات ایران بار دیگر افزایش پیدا می کند وی یک پاشنه آشیل دیگر برای فشار به ایران درست می شود.