یک عضو شورای پول و اعتبار از بررسی الحاق ایران به اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی (AFTF) خبرداد و گفت: قرار است در جلسه فردای شورا، این موضوع مورد بررسی اعضا قرار گرفته و اگر لازم باشد بیانیه‌ای در این رابطه صادر شود.

وی افزود: همچنین دستورکارهای جلسه گذشته شورای پول و اعتبار هم که برگزار نشد، در دستور بررسی شورا قرار دارد.

 در جلسه هفته گذشته شورای پول و اعتبار قرار بود نحوه افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص غیر ایرانی و اصلاح آئین‌نامه صرافی‌ها بحث و تصمیم‌گیری صورت گیرد. در این میان قرار است که در خصوص FATF نیز موضوع مورد بررسی اعضای شورا قرار گیرد.

گفتنی است طی روزهای گذشته انتقادات زیادی به عضویت ایران در این اتحادیه بین‌المللی مطرح شده است. البته وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی هم اعلام کرده‌اند که عضویت در این اتحادیه با رعایت منافع ملی صورت خواهد گرفت.

همچنین امروز در فضای مجازی این خبر هم منتشر شد که قرار است برخی از اعضای کابینه، در خصوص این اتحادیه و چگونگی و شرایط عضویت ایران، بیانیه‌ای را صادر کنند.

یک مقام مسئول همچنین از حضور علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری خبرداد و گفت: قرار است که وزیر اقتصاد امشب در خصوص جوانب الحاق ایران به اتحادیه بین‌المللی FATF توضیحاتی را ارایه کند.