امین دلیری در نشستی خبری، درباره تعداد خودروهایی که در حال حاضر در انبار های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی وجود دارد، افزود: تمام خودروهایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده و در انبار های سازمان است، حدود ۶۴ خودرو است؛ ضمن اینکه بیش از ۱۴۰ دستگاه خودرو که حجم موتور آنها کمتر از ۲۳۰۰سی سی است در انبارهای سازمان موجود است.

او گفت:اگر این خودروها مشکلاتی برای فروش نداشته باشند، در یک طبقه بندی صورت گرفته می تواند به فروش برسند.

وی با بیان اینکه در صورت تایید سازمان استاندارد و انجام شماره گذاری این خودروها قابل عرضه در داخل کشور هستند، تصریح کرد: در همین حال خودرو هایی که حجم موتور آنها بالای ۲۵۰۰ سی سی است، قابل عرضه در بازار داخلی نیستند. همچنین خودروهایی که به صورت قاچاق وارد شده اند نیز نمی توان عرضه کرد، اما خودروهای متروکه این ممنوعیت را ندارد.

دلیری با تاکید بر اینکه براساس مصوبه دولت خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰سی سی باید مرجوع شوند، اظهار داشت: اخیرا مجوزی مبنی بر اینکه کالایی که متروکه بوده و قاچاق نیست و قابلیت صادرات داشته باشد را دریافت کرده ایم و در حال حاضر ۲۸ پورشه با هماهنگی گمرک به کشور مبدا و سازنده آنها بازگردانده شده است.

وی ادامه داد:‌ این در حالی است که هیچ گونه رجوعی از سوی صاحبان این خودرو های لوکس برای تعیین تکلیف و مرجوع کردن آنها به کشور مبدا صورت نگرفته و شاید این امر برای آنها مقرون به صرفه نیست. همچنین ۱۳۷ دستگاه خودرو لوکس از جمله پورشه، بنز، بی ام و و فورد در این مقوله می گنجند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از این خودروها در داخل کشور شمار گذاری نشده است و اصلا این امکان برای آنها وجود ندارد. اگر این کار صورت گرفته باشد، جعلی و قلابی است. در عین حال هیچ کس نمی تواند این خودروها را در داخل کشور عرضه کند چون مقدور نیست.

دلیری در عین حال گفت: ارزش اموال منقول در سال های ٨٩و ٩٠ و ٩١ به ترتیب ٨٤٥، ١٠٦٢و ١٣٦٢میلیارد ریال بوده؛ ضمن اینکه این شاخص برای سالهای ٩٣، ٩٢ و ٩٤ نیز به ترتیب ٢٤١٧، ٢٤٩٠ و٢٤٥٦ میلیارد ریال بوده است. 

رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: ارزش اموال غیرمنقول در سال های ٨٩، ٩٠ و ٩١ به ترتیب ١٧٢، ٣٢٥و ٤٧٦ میلیارد ریال بوده که در سال های ٩٢، ٩٣ و ٩٤ به ترتیب ٦٢٥، ٧٥٦ و ١٤١٢ میلیارد ریال بوده است.

وی کل ارزش فروش کالاهای قاچاق از سوی این سازمان را در فاصله سال های ٨٩، ٩٠ و ٩١ به ترتیب ١٠١٧، ١٣٨٨ و ١٨٣٩ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این شاخص در سال های ٩٢، ٩٣ و ٩٤به ترتیب ٣٠٤٧، ٣٢٤٥ و ٣٨٦٨ میلیارد است.

به گفته دلیری، در ٥ماهه سال ٩٥ کل فروش اموال منقول و غیرمنقول ١٠٦٧ میلیارد ریال بوده که ١٣٩درصد رشد داشته است.