به گزارش پارس ، سیروس روستا _ رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران _ به (ایسنا) گفت: علی رغم افزایش ۳۰ درصدی هزینه های تولید از سال گذشته تاکنون دامداران از ثابت نگه داشتن قیمت تمام شده گوشت تولیدی خود در صورت تامین علوفه و نهاده مورد نیازشان استقبال کرده اند و از ابتدای سال تاکنون قیمت دام زنده و گوشت قرمز از مبدأ تولید تغییری نکرده است.

وی افزود: نوسانات قیمت به دلیل عدم نظارت بر بازار صورت گرفته و سود جویان با مشاهده چنین وضعیتی از رانت هایی که می توانند استفاده کرده و در قبال هیچ کسی پاسخ گو نیستند.

در حالی که هر کیلوگرم گوشت گوسفندی حدود ۲۳ هزار تومان برای قصابی ها تمام می شود و با احتساب حاشیه سود ۱۰ درصدی برای آنها باید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی نهایتا ۲۵ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد اما مشاهدات میدانی حاکی از فروش این محصول به قیمت بالاتر از کیلویی ۲۵ هزار تومان است.

البته محمدحسین برخوردار - رییس مجمع واردات - افزایش قیمت گوشت را منطقی عنوان و اظهار کرد: در ماه های پایانی اسفند ماه اختصاص ارز مرجع به گوشت قرمز متوقف شد و واردات آن با ارز مبادله ای انجام شد از این رو واردات گوشت با ارز مبادله ای ایجاب می کند که به تناسب تغییر در نرخ ارز قیمت آن گران شود.